Pluriel dakje soepel maken?
flandria
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 09-10-2017

Gepost: 16 februari 2020 12:43 PM

Hallo,

enig idee hou je het vinyl dakje van de pluriel soepel kunt maken/houden?
Volgens mij heeft het soepel maken van de vinyl een positieve invloed op het makkelijk schuiven en dus een langere levensduur.
Blijkbaar is siliconespray ideaal voor het onderhoud van de rubbers, zou siliconevet insmeren (dun laagje) een goed idde zijn?
Bedankt !

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 16 februari 2020 01:29 PM
  [ # 1 ]

Natural Look van Poorboy’s werkt ideaal om rubbers en vinyl mooi soepel te maken, maar kan wel even nodig hebben om in te trekken.. een plekje binnen is dan aan te raden! Ik heb het wonderen zien verrichten op een DS dashboardkastje waar het vinyl helemaal van was gekrompen..

Profiel  
 
flandria
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 09-10-2017

Gepost: 17 februari 2020 06:06 PM
  [ # 2 ]

Bedankt XC,

ik zal dat produkt eens opzoeken en lezen wat het allemaal kan!
Bedankt voor de tip.

Ollie

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 17 februari 2020 07:15 PM
  [ # 3 ]

Test het even goed voordat je je hele dak ermee insmeert, test ook in een natte situatie (watervastheid). Soms loopt dergelijk spul in een regenbui zo over je voorruit en maken je wissers de smurrie compleet. Met siliconen krijg je trouwens zeker zo’n effect, dat weet ik nog uit mijn 2CV tijd. Het zag er mooi uit maar leverde lange tijd zichtproblemen en veel ergernis/zelfverwijt op.
Misschien kan inalfa roof systems uit Venray je adviseren. Zij zijn betrokken geweest bij het ontwerp van het Pluriel dak.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook