Motor slaat af bij gas geven, op koude motor.
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 19 februari 2020 10:30 PM

Hallo allen,

Heb weer een vraagje over mijn xsara 1800, stationwagon, 1999, automaat.
Ik heb sinds kort een startprobleem, als ik in de ochtend de auto start slaat deze meteen aan. Dus daar geen probleem mee, maar als ik hem in de drive zet en een iets teveel gas geef, dan slaat de motor af. Als ik de rem loslaat rolt hij wel gewoon vooruit, en als ik dan gas bij geef dan blijft hij wel lopen.
Als hij afgeslagen is dan start hij wel heel slecht, en gaan de metertjes alle kanten op. Dus de ene keer heb ik beide meters(km/toerenteller) goed, en de andere keer is er wel 1 die omgeslagen is.
En als hij warm is dan start hij perfect en rijd dan ook gewoon weg. Op de autobaan heb ik het idee dat die stottert, en ik tank gewoon E5.
Iemand een idee waar het aan kan liggen??????

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 22 februari 2020 06:57 PM
  [ # 1 ]

Heb nu nog een groter probleem, zette mijn auto vanmorgen op de parkeerplaats en trok de sleutel eruit, maar de motor bleef doorlopen.
En op het moment dat ik mijn ruitenwisser handel naar boven zette stopte die ermee, toen ik de handel weer naar beneden deed begon het spul te knipperen(met de deur open).
Dus hulpppppp

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
Bert.Rdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 05-01-2010

Gepost: 23 februari 2020 01:28 PM
  [ # 2 ]

Er zijn diverse verhalen te vinden dat te veel stroom door je stuurslot versmeltingen van het plastic kan veroorzaken.
Je elektrische deel van je stuurslot is er dan “uitgefikt” waardoor je sleutel verdraaiing niets meer bediend….
Één oorzaak zou de kachel stroom zijn die door je stuurslot gaat. Een modificatie model stuurslot schakelaar waarbij de kachel niet meer via het slot gaat zou een fix van PSA zijn.

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 23 februari 2020 02:19 PM
  [ # 3 ]

Weet je ik kan alles met mijn sleutel , alles reageerd nog. Bij het starten gaan de snelheidsmeter en toerenteller alle kanten op. Als ik nu in de auto zit met is het stil, als ik de deur open zet dan beginnen de 3 relais bij de zekeringen te tikken.

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 februari 2020 02:27 PM
  [ # 4 ]
zwartvoet schreef:

ik kan alles met mijn sleutel.

Dus niet, want de motor ermee uitzetten lukt niet meer.
Er blijft dus spanning staan op de bobine, ergens een doorverbinding dan wel sluiting.
Eerste verdachte inderdaad het contactslot.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 23 februari 2020 03:12 PM
  [ # 5 ]
René Jongejan schreef:
zwartvoet schreef:

ik kan alles met mijn sleutel.

Dus niet, want de motor ermee uitzetten lukt niet meer.

Ha ha je hebt gelijk, maar hoe los ik dit op. Zijn er draadjes hier op het forum die een oplossing hebben?
Zal het net ook even afstropen, kijken wat ik kan vinden.

 

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 23 februari 2020 03:37 PM
  [ # 6 ]

Ander contactslot lijkt me. En het liefst een relais ertussen voor de aanjager. De Xantia had hetzelfde probleem. Ik heb er zelf ook een 1 vervangen. Je kunt alleen het elektrische deel vervangen en dus je sleutel behouden. Zit verder gewoon met stekkers.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Bert.Rdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 05-01-2010

Gepost: 23 februari 2020 03:46 PM
  [ # 7 ]

https://www.youtube.com/watch?v=ADsd9LoiBhA

zal bij jouw auto ongeveer het zelfde werken als bij deze Peugeot 206

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 23 februari 2020 04:14 PM
  [ # 8 ]

Ga op zoek, en deze week klaar maken. En dan kijken of dit het probleem was.

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 26 februari 2020 06:52 PM
  [ # 9 ]

Iemand belang bij een Xsara voor onderdelen?
Heb het slot er uit, maar de wagen blijft rara dingen doen. Slot los gehad en niets aan te zien, ziet er heel netjes uit en doet alles wat het moet doen.
Dus ik weet het niet meer, dus gaat die weg.

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
Bert.Rdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 05-01-2010

Gepost: 26 februari 2020 07:29 PM
  [ # 10 ]

Je had volgens mij twee problemen.
je laatste van het doorlopen van de motor lijkt het meest met een contactslot maak/breek contact probleem.
Het afslaan bij koude motor heeft met het brandstof regelsysteem te maken en het lijkt dat je brandstof/lucht verhouding niet klopt.
oorzaken??
*versleten bougies
*slechte bogie kabels
*slechte bobine
*valse lucht probleem: scheur in je uitlaatspruitstuk—> Lambda sonde meet zuurstof dus er moet meer brandstof ingespoten worden dus je motor loopt te rijk (NAT). Bij afslaan is de motor dan “verzopen”. Ruik je een benzine lucht uit je uitlaat dan is dat onverbrande brandstof…
*Lambda sonde doet het niet goed omdat verwarming element stuk is (4 draads sonde werkt als 2 draads sonde, dus lamda sonde werkt pas als die goed warm is)
*luchtmassa meter verstopt
*gasklep vervuilt, en loopt stroef
*Stiekem toch E10, loopt mijn auto ook niet lekker op (Ben zelf overgestapt van EURO 95E10 naar EURO 98E5)

Het kan van alles zijn, en ja zie dat maar te vinden.

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 26 februari 2020 08:04 PM
  [ # 11 ]

Ja dat bedoel ik dus, kan de hele auto wel overhoop halen maar heeft niet zoveel nut. Ik moet ook naar mijn werk, dus gauw op zoek naar een andere automaat. En ja ik heb in het begin E10 getankt, maar de laatste maanden gewoon weer E5. Duitse E5

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 05 maart 2020 10:24 PM
  [ # 12 ]

Ik heb het niet kunnen vinden, en heb dus een andere auto gekocht. Jammer genoeg even geen citroen, maar een Japanner. Hij is naar de sloop.
bedankt voor de berichten.

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook