René‘s P205 1.1 Accent 5-deurs
René Jongejan
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7766

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 februari 2020 12:14 PM

Sinds oktober 2016 al in het bezit van dit Peugeotje.
Was daarvoor jarenlang het eigendom van een tante, maar kwam door het overlijden van mijn oom beschikbaar.
In eerste instantie was het de bedoeling de auto voor haar te verkopen, maar naderhand besloten om het aan de vloot toe te voegen.
Km-stand was destijds nog geen 140.000.
Er was wel sprake van enig achterstallig onderhoud, dus dat maar eerst gedaan, waaronder een verse distributieriem en waterpomp.
De jongste spruit heeft er toen enige tijd mee gereden, zelfs ermee een roadtrip door Normandië gemaakt.
Tot de APK in 2018, toen afkeur wegens o.a. te veel corrosieschade aan de binnenschermen aan de voorzijde.
Bij gebrek aan tijd maar geschorst, echter, vanwege de vraag van onze dochter dat ze toch graag weer in het jonge gezin een 2de autootje wil, ga ik ‘m weer reanimeren.

De auto is van het najaar 1993.

Begonnen met het vrijmaken van de neus i.v.m. het te verrichten laswerk.
Hierbij helaas het kunststof armpje aan de rechter koplamp gesloopt, wat aan de koplampverstelling vast zit.
Dus mocht iemand nog dit ergens hebben liggen, de rest van de lamp mag bagger zijn, dan houd ik mij aanbevolen.

Profiel  

Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4083

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 februari 2020 05:44 PM
  [ # 1 ]

Penny Lane heeft vrij veel liefde voor de 205, wellicht heeft ‘ie ook nog wel wat onderdelen liggen Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

René Jongejan
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 februari 2020 08:47 PM
  [ # 2 ]

Dat was mij al bekend, zal ‘m eens benaderen.

Profiel  

René Jongejan
> 7000 berichten

Gepost: 26 februari 2020 02:15 PM
  [ # 3 ]

Hier nog een plaatje van de bolide.

Profiel  

René Jongejan
> 7000 berichten

Gepost: 26 februari 2020 04:22 PM
  [ # 4 ]

En hier in het land van herkomst.

Profiel  

René Jongejan
> 7000 berichten

Gepost: 29 december 2020 08:39 PM
  [ # 5 ]
René Jongejan schreef:

Tot de APK in 2018, toen afkeur wegens o.a. te veel corrosieschade aan de binnenschermen aan de voorzijde.

De dagen tussen Kerst en Nieuwjaar maar eens gebruikt om het te vervangen plaatwerk van het front met een puntlasfreesje los te boren.
Dan ziet de neus er opeens zo uit.

De radiateur enigszins provisorisch opgehangen.

En heb je 5 stukken plaatwerk losliggen.

Er komt dus een nieuw front in, helaas aan de rechterzijde iets verbogen ten gevolge van het transport, daarom wat korting gekregen.

Ook wordt aan weerszijden het voorste deel van het binnenscherm vervangen, links er al volledig uit, rechts nog, mogelijk maar deels, te verwijderen.
In hoeverre laat ik aan de lasser over, dit in verband met de motorsteun aldaar.

Deze plaatwerkdelen zijn overigens los te koop.

Ook moet er aan beide voorschermen eigenlijk een nieuwe hoek, waarmee deze achter de voorbumper aan het front vastzit.
Nu zijn bij een 205 de voorschermen voor een groot gedeelte vastgezet met kit, loshalen is dus een crime.
Om die reden ben ik daar maar nog niet aan begonnen.

Wordt vervolgd.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook