Parkeerstand spiegels
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 07 maart 2020 10:42 AM

Ik heb sinds gister een nieuwe/2e hands Grand Picasso uit 2017.
Volop mooie en leuke opties, maar helaas mist ten opzichte van mijn vorige wel de dode hoekdetectie, en ik denk daarmee ook de parkeerstand op de buitenspiegels.
De dode hoek detectie kan ik prima zonder, maar de parkeerstand op de spiegels vind ik toch wel erg makkelijk. Ik blijf toch veel in de spiegels kijken, ondanks de achteruitrijcamera.
Zou zoiets software matig geregeld zijn ? Spiegels zijn uiteraard wel elektrisch te verstellen, dus zou dit “aangezet” kunnen worden, of zit er wel meer achter ?

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 07 maart 2020 01:31 PM
  [ # 1 ]

Kijk eens of het zo lukt:

Automatisch kantelen buitenspiegels bij het achteruitrijden

De buitenspiegels kunnen bij het achteruit inparkeren naar de grond worden gericht.
Zodra bij draaiende motor de achteruitversnelling wordt ingeschakeld, wordt het spiegelglas van de spiegels naar de grond gericht.
Ze keren terug naar de oorspronkelijke stand:
- enkele seconden nadat uit de
achteruitversnelling is geschakeld,
- zodra sneller wordt gereden dan 10 km/h,
- als de motor wordt afgezet.

Deze functie kan worden in-/uitgeschakeld via het menu Rijden van het touchscreen.

F Selecteer het tabblad
” Voertuiginstellingen ” en vervolgens ” Comfort ” en ” Buitensp. afstellen bij inschakelen van achteruit”

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 07 maart 2020 05:32 PM
  [ # 2 ]

Zal nog eens goed kijken straks. Ik kon dit in het menu niet vinden/zien.
Als je het boekje zo leest, lijkt het wel een standaard functie te zijn ....

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 08 maart 2020 07:37 PM
  [ # 3 ]

In de menu’s kan ik het nergens vinden helaas ....
Moet volgende week toch nog effe langs de dealer, zal eens vragen. Ik vrees het ergste.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 maart 2020 07:47 PM
  [ # 4 ]

Misschien heeft een vorige eigenaar het bij de dealer met diagbox uit laten zetten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 10 maart 2020 07:37 PM
  [ # 5 ]

Volgens de dealer is het een optie die, zonder bericht, door Citroën niet meer werd uitgeleverd op de auto’s ....
Hij dacht dat het misschien nog wel eens met een update toegevoegd zou kunnen worden.
Ik zie echter bij de configurator, dat het nog wel onderdeel is van Pack Park Assist. Vreemd

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 18 maart 2020 09:20 PM
  [ # 6 ]

Hoi Herben,

ik heb ook een Shine versie, uit 2018. (mooi kleurtje trouwens!) Daar zit gewoon de dodehoekdetectie op en ook de parkeerstand van de spiegels bij achteruit rijden. Shine was destijds de duurste variant dus het zou er op moeten zitten toch? Al verschilt het mogelijk ook per land. Mijne komt uit Spanje en heeft ook xenon-verlichting en een pano-dak. Dat hebben ook niet alle Shines, geloof ik.

Mijn Shine heeft dan weer niet de adaptieve cruise control met automatisch remmen als je te dicht op je voorganger zit….. dás dan weer iets wat ik juist mis

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 18 maart 2020 10:34 PM
  [ # 7 ]

Mooie kleur hé .... love1
Het zal toch wel een pakket zijn dan, dodehoek detectie en parkeerstand.
Volgens mij is de mijne trouwens toch een Business met de nodige pakketten. Grootlichtassistent, rijbaanassistent, handsfree achterklep, pano dak en comfortstoelen.
Prima voorzien dus. bravo

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 18 maart 2020 11:05 PM
  [ # 8 ]

https://www.visscherpgh.nl/files/Nieuwe auto/C4 Picasso/prijslijst-citroen-c4-picasso.pdf

hier kun je het nakijken. Bij de shine versie zou het volgens de folder er standaard op moeten zitten. Is het een goedkopere uitvoering, dan zou je volgens mij ook geen “automatisch inparkeerhulp” moet hebben. Als dat er wel opzit, dan zou ik bijna niet geloven dat je de dode hoek waarschuwing niet hebt…

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 19 maart 2020 12:18 AM
  [ # 9 ]

Automatisch inparkeren heb ik ook niet. Had mijn vorige wel, maar ga ik niet missen. Ooit een paar keer gedaan om te zien hoe het ging, en daarna nooit meer gebruikt.

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 20 maart 2020 10:15 AM
  [ # 10 ]

Ik vind de dode hoek indicatie juist heel erg prettig.

Opties die ik had kunnen missen:
-automatisch inparkeren: één keer gebruikt voor de lol….
- Lane keeping system: tjonge wat word je daar nerveus van ! (wellicht wel prettig bij lange nachtelijke vakantieritten
- massagestoelen: Nu het er op zit gebruik ik het toch regelmatig maar och…...wat moet je ermee
- meedraaiende bochtverlichting. Alleen zinnig op vakantie als je ‘snachts hoog in de bergen naar je vakantiehuis terug moet.
- de “luxe"hoofdsteunen. Als ik die op de comfort stand zet, prikken ze in mijn schouder in plaats van mijn nek ondersteunen (ik ben 1,92 lang)
- Privacy glas: irritant in het donker en zelfs gevaarlijk op de vele rotondes die we kennen en waar je over je schouder met kijken om fietsers (met of zonder licht) voorrang te verlenen
-panoramadak. wel meer licht voor de kinderen achterin, maar warmteverhogend bij hitte.

opties die wel prettig zijn:
- mijn vrouw vindt het voetenbankje ideaal op lange ritten
- dode hoek detectie
- achteruitrijcamera, al blijf ik geneigd om achterom te kijken, wat niet goed lukt door het privacy-glas….
- passagierstoel volledig neerklapbaar

tegenwoordig wel heel veel opties die ze verzinnen en die allemaal kapot kunnen…... Maar ja wij gingen vroeger met ons zevenen in een kever met vouw caravan naar Italie, met als enige accesoire een kotszak voor mijn jongste broertje en een cassetterecorder op batterijen met een bandje Nana Mouskouri en James Last Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook