1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
tips&tricks; BERLINGO
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 09 maart 2020 04:35 PM

Onze uiterst betrouwbaar gebleken XSARA service begint gebreken te vertonen.
Alles is te repareren, maar het houdt een keer op natuurlijk.
We kijken daarom uit naar een BERLINGO.
Zijn er modellen die er kwa betrouwbaarheid bovenuit steken ?
En waar moeten we op letten bij aanschaf, ik weet bv dat de 1.6 de eerste
jaren wat turbo probleempjes had, vanaf welk bouwjaar is dat opgelost?
De uitvoering met de enkele horizontaal scharnierende achterklep en tweezits
pasagiersstoel lijkt ons de meest practische, klopt dat in de praktijk ?

Profiel  
 
wisizu
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 398
Geregistreerd: 08-08-2010

- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Gepost: 09 maart 2020 07:18 PM
  [ # 1 ]

Uit welke jaren, dus welk model Berlingo zoek je ? De turbo-problemen van de 1.6 waren bij de HDi na de facelift; zoek je een diesel ? Komt de 2-zits passagiersstoel niet alleen voor bij de besteluitvoering ?

Profiel  
 
Gepost: 09 maart 2020 07:48 PM
  [ # 2 ]

De 2-zits passagierstoel is er hoe dan ook pas vanaf 2008 in de opgezwollen Berlingo (valt het op dat ik geen fan ben van het model?) Smile

Profiel  
 
Gepost: 09 maart 2020 08:14 PM
  [ # 3 ]

Maar een eerste type (facelift) Berlingo van omstreeks 2005 met een 136 pk DW10 met zestraps automaat uit een C5 lijkt me wel wat. notch notch wink wink

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 09 maart 2020 09:35 PM
  [ # 4 ]

Het wordt een vervanger voor de XSARA service, dus een grijskenteken uitvoering.
Hoe hij er aan de buitenkant uitziet is niet zo interessant.
Budget is 4000 € , dus het model met facelift komt in aanmerking als ik de prijzen
op de verkoopsites zie

Profiel  
 
Gepost: 09 maart 2020 10:12 PM
  [ # 5 ]

Je hebt de Berlingo 1 en de facelift daarvan, de Berlingo 2 is dat obesitas ding op basis van de eerste Grand Picasso, die moet je ondertussen toch ook al wel kunnen krijgen voor 4000?

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 09 maart 2020 10:24 PM
  [ # 6 ]

Geen idee, er gaat ook meer in een obese auto, en dan is het een pluspunt.
Ik zal me verdiepen in de modellen, zo te horen zijn de motoren inmiddels
allemaal wel betrouwbaar.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 10 maart 2020 10:22 AM
  [ # 7 ]

Dat verdiepen had ik eerder moeten doen, er is een prima berlingo wiki die veel
van mijn vragen beantwoord.
De prijs van “obese” berlingo is ruim boven het budget, het zal dus wel een late
voorganger worden.
De motorkeuze is ook al gemaakt, want die is er kennelijk niet, 1.6 75 of 90 PK.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 maart 2020 10:30 AM
  [ # 8 ]

Zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/238780

Staat bij jou in de provincie, naar mijn idee bijna gratis af te halen. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 11 maart 2020 10:49 AM
  [ # 9 ]

Met werk is prima, maar onderdelen voor een siemens ECU zijn nagenoeg onvindbaar.
Bovendien ben ik niet handig met computers, al het werk daar aan moet ik uitbesteden.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 23 maart 2020 04:21 PM
  [ # 10 ]

Gevonden, bj 2011 , 240 Kkm en blauw ipv het gebruikelijke wit.
Distributie set was nog nooit vervangen, dus na thuiskomst meteen
op de brug.
Zeeën van sleutelruimte, bij de riem dan, verderop lijkt het een stuk
krapper, zo zal er ooit een nieuwe startmotor in moeten, lijkt me geen
fijne klus….
En er zou een gaasfiltertje uit de smeerolieleiding naar de turbo gehaald
moeten worden, geldt dat ook nog voor mijn bouwjaar ?

Profiel  
 
d-super
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 05-06-2004

- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Gepost: 23 maart 2020 10:25 PM
  [ # 11 ]

Ja moet er uit, zit bij de onderste banjo bout.
Roetfilter los dan kan je er redelijk goed bij, doe er wel een nieuwe koperen pakkingring tussen en lijn de leiding goed uit ivm olielekkage.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 23 maart 2020 10:35 PM
  [ # 12 ]

Dank! , ga er morgen mee aan de slag.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 24 maart 2020 04:18 PM
  [ # 13 ]

Wat een klus als je dat voor de eerste keer doet !
Filtertje zat er gelukkig nog in, en was schoon.
Geen vaste deeltjes,alleen (dat dan wel weer)pikzwarte olie..
Kennelijk is er op de laatste keer na,niet te vaak op olie beknibbeld.
Er stonden zoals op de foto te zien is tekst en wat streepjes
op het roetfilter, is dat misschien een aanwijzing dat er ooit
een nieuw filter in gezet is ?

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 04 april 2020 09:17 PM
  [ # 14 ]

Distributie set en multisnaar en spanrol zitten er in en hij klinkt weer als nieuw.
Omdat ik slecht materiaal uit het alternatieve circuit voorbij heb zien komen heb ik
het spul bij de dealer besteld, ik verwachtte originele citroën verpakkingen, maar
het kwam in dozen met de opdruk EUROREPAIR, ben ik genept of klopt het toch?
Ooit zal er een nieuwe startmotor in moeten, die er nu in zit klinkt wat vermoeid.

Profiel  
 
Gepost: 04 april 2020 10:41 PM
  [ # 15 ]

Eurorepar is het PSA occasion circuit zeg maar. Daar stoppen ze alle ex-dealers in die niet wensen te voldoen aan belachelijke showroomeisen en dergelijke.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook