2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Welke dikte bekabeling past in een Berlingo multispace 2019 xtr?
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 31 maart 2020 04:01 PM
  [ # 16 ]
wimb schreef:
toetsenist schreef:

Maar goed,ik denk dat ik teveel uitwijd en of-topic ga.

Als je dit topic gebruikt om het project bij te houden, wijd je niet uit en is dit een interessante introductie. In ieder geval voor mij.
Enne, aan Han heb je in ieder geval een goede sparring partner op dit autoforum. Wink

Hij is verwend en noemt U87, zegt de meesten niks, maar dat is een van de beste microfoons van Neumann. Ik had de M149 en hij weet waar ik het over heb.

En monitoring: ik zeg ADAM en hij weet waar ik het over heb. Maar we gaan weer on topic. Dikke multikabel, Mogami maakt ze wat dunner en die zijn zeer soepel.

Profiel  
 
toetsenist
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 29-03-2020

Gepost: 31 maart 2020 10:07 PM
  [ # 17 ]

Adam monitoren,erg mooi en M149…..eigelijk vind ik die universeler dan de U’s.
Nahh,ik verkreeg 1 U87 als betaalmiddel en dat terwijl er al 1 hier in het zanghok staat.
Het lijkt van mijn kant een beetje op pochen (of poggen?) maar het voelt als een Stratt of Les Paul aan de muur.
Ik heb de Adams aanschouwd op de Frankfurter Messe en die zijn mooi gebouwd…mijn Mackie Hr’s doen hun werk best prima.

Ik blijf bij de les,jij noemde een merk bekabeling en daar ga ik op googlen,de keuze is vaak een compromie tussen aderdikte,constructie en kosten.
Ik laat je het weten !, dank voor je tip


UPDATE: de bekabeling hoeft helemaal niet onder de plinten,het kan recht door midden! De Berlingo is in het midden helemaal vol gebouwd door een middenconcul of zoiets. De bekabeling wordt achter aan passegierskant 30 cm zichtbaa.
Die 30cm kan ik wegmoffelen onder de automat.
In het middenconcul is genoeg ruimte .....ik blij.
Alleen,de 4ga voedingskabel moet links wél onder de deurplint (of hoe ziets ook mag heten)....mmm…‘achter elke deur is weer een andere deur’

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 31 maart 2020 10:39 PM
  [ # 18 ]

De M149 is super en ik heb hem wel eens vergeleken met de oude M49, maar ik hoorde geen verschil.

En wat ADAM betreft: ik heb hier nog de kleine A2X en ook daarmee kun je uitstekende mixen maken. Ik heb er eens een akoestische band mee gedaan met middeleeuwse instrumenten als draailier en bagpipes, viool etc en dat is geweldig gaan klinken.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 01 april 2020 07:48 AM
  [ # 19 ]

Nerds. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 01 april 2020 10:20 AM
  [ # 20 ]

Nee, uiterst vermakelijk!

Ik ben ook voor een Audiotopic in het offtopic gedeelte.dance

 

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 01 april 2020 10:27 AM
  [ # 21 ]
René schreef:

Nee, uiterst vermakelijk!

Ik ben het helemaal met je eens Rene.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
toetsenist
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 29-03-2020

Gepost: 03 april 2020 10:51 PM
  [ # 22 ]

[img]Wel een leuke topic !
Jam dag hier in de studio

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 april 2020 12:46 AM
  [ # 23 ]



Ik mis het wel hoor, maar ik heb alles verkocht en een paar jaar geleden hebben ze de hele boel gewoon gesloopt:


En nu is het een wildernis waar niemand iets mee doet.

Profiel  
 
toetsenist
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 29-03-2020

Gepost: 04 april 2020 07:39 AM
  [ # 24 ]

Han,dit is serieus?

Veel was daar prima voor elkaar,fijne tafel met VU (!) en met heilige NS10’tjes en een puike Premier drumkit (gebruikte je een stereo mic als OH? ).
Btw,draaide je daar met Waves of digidesign?

Die studio was erg warm aangekleed,daar waar je als gemiddeld muziekant wel blij van wordt.Verlichting mooi gedaan en je master luidsprekers mooi in de muur. Je hebt 3 paar,welk merk stond er naast die NS10’s ?


Maar Han,waarom finitooo ? Triest om de 2 laatste foto’s te zien

Profiel  
 
toetsenist
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 29-03-2020

Gepost: 04 april 2020 08:03 AM
  [ # 25 ]

Een vraag on-topic:

Ik wil bij de luidspreker bekabeling/aansluting komen en stroomstekker van deze headunit om de Pioneer dsp1000 erop aan te sluiten….maar onbekend terein voor me…..iemand een idee?

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 april 2020 04:08 PM
  [ # 26 ]
toetsenist schreef:

Han,dit is serieus?

Veel was daar prima voor elkaar,fijne tafel met VU (!) en met heilige NS10’tjes en een puike Premier drumkit (gebruikte je een stereo mic als OH? ).
Btw,draaide je daar met Waves of digidesign?

Die studio was erg warm aangekleed,daar waar je als gemiddeld muziekant wel blij van wordt.Verlichting mooi gedaan en je master luidsprekers mooi in de muur. Je hebt 3 paar,welk merk stond er naast die NS10’s ?


Maar Han,waarom finitooo ? Triest om de 2 laatste foto’s te zien

De tafel is de DDA-AMR 44 met Optifile Tetra automatisering. Super geweldige mengtafel waar je bijna mee kan toveren.
De speakers naast de NS10 zijn de IMF Compact Monitor2 en veel transparanter kan het niet gaan klinken. In de wand zie je de grote Sony G7’s waar je heerlijk mee kan beuken, aangedreven door de Harman Kardon Citation 16.

Op het beeldscherm links zie je Adobe Audition. Het stereopaartje boven de drums is een ORTF plaatsing van twee AKG C451’s.

De mengtafel heeft twee maal 24 tape returns voor multitrack recorders en met een druk op de knop schakel je van recorder A naar B. Ik had dan ook twee analoge 24 sporenmachines er op aangesloten, een Otari MX80 en een Tascam MSR24S en naast de Otari stond een 16 sporen Telefunken M15 met twee inch tape.

Tijdens de mix heb je op die mengtafel 92 ingangen.

Ik ben er mee gestopt toen ik 70 was en heb de hele zooi op een stuk of wat dingen na verkocht aan Chiel van Praag.
De Tascam MSR24S heb ik nog in mijn home studio, met drie Seck 1882 mengtafels en een berg effect en proces apparatuur, dus ik kan nog steeds opnemen en mixen. Ik heb ook de multitracks van inmiddels beroemde bands bewaard.

Het dubbele woonhuis hebben we verkocht aan een figuur die er begeleid wonen wilde ondernemen met jongeren, maar die ging de bietenhoop op na een geval van misbruik en de woning werd verkocht aan een woningbouwvereniging, die er een aantal jonge mensen in huisvest.

De grote loods met de studio er in hebben ze gewoon gesloopt. 240 m² plezier naar de filistijnen. Het was super geïsoleerd, dus je kon er gewoon met de fanfare in oefenen of met een koor. Je had er een mooie kroeg voor de bewoners van kunnen maken, met heel veel berging. Je kon met een auto naar binnen rijden bijvoorbeeld. Maar nee, gewoon slopen en nu is het een ‘tuin’ waar niemand iets mee doet en waar het onkruid feest viert.

 

Profiel  
 
toetsenist
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 29-03-2020

Gepost: 04 april 2020 09:19 PM
  [ # 27 ]

Ze snappen geen reed van de waarde die het voor je had en hoe kostbaar/duur geluidisolatie is en met welk doel….zucht…Neaderthalers.
Die verwoesting laat dat zien,als een verwoest levenswerk.
Maar je had wel een verdomd mooie ‘90 tafel met lange nauwkeurige schuifpotmeters en retestil met puike EQ,pseudo SSL.
Die G in de muren ..Smile Smile..snelle dempingfactor en dus strak laag,dat ligt ver buiten mijn bereik.
Mijn laatste aanschaf is deze Rode Ribbon,vind koperblazers lekkerde klinken als sectie.

...en mn masterruimte

en Hammond hok met…..leslie Smile

Profiel  
 
toetsenist
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 29-03-2020

Gepost: 04 april 2020 09:57 PM
  [ # 28 ]

en mijn Berlingo zonder goede audio Sad

Zijn er mensen met kennis van zaken die tegen betaling kabels willen trekken ? (accu/luidspreker/line)
En een Pioneer dsp1000 kunnen plaatsen?
De luidsprekers (Focal en Gladen) monteer ikzelf evenals de versterker portable hoedenplank.
Aub geen boom boom boom Henkies

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 april 2020 10:22 PM
  [ # 29 ]

In die tafel zitten 68 Penny & Giles faders van 100 mm en nog 24 faders van een ander merk, ook 100 mm in de 24 bussen.

Als het goed is staat hij nu in de studio in Loosdrecht, maar ik heb al een tijdje geen contact meer gehad.

Ribbon mics zijn super, ik heb nog een oude Beyer M260 en mijn zoon heeft onlangs twee Octava’s aangeschaft.
Voor degenen die hier niks van snappen: je hebt in principe drie soorten microfoons, de dynamische microfoon, de condensatormicrofoon en de ribbon of bandmicrofoon.

Een dynamische microfoon heeft wel wat van een hoge tonen luidsprekertje of de koptelefoon. Aan een membraan zit een spoeltje en dat zit net als bij de luidspreker in een sterk magnetisch veld en als dat membraan door geluidstrillingeen gaat bewegen, werkt het net als een dynamo en genereert een spanningkje, welke je kunt versterken.

De condensatormicrofoon werkt totaal anders: voor een metalen plaatje zit een flinterdun membraan gespannen van een paar micron dik, met opgedampt metaal, meestal goud. Sanken maakt een microfoon met een membraan van 1 micron dik.
Dat heel dunne membraan volgt de luchttrillingen moeiteloos en ook de hoogste tonen zijn geen probleem.

Dat membraantje beweegt ten opzichte van de backplate en omdat er spanning op beide staat, werkt dat als een condensator waarvan de waarde voortdurend wisselt en dat kun je versterken en omzetten in een signaal.

En dan de ribbon: een sterke magneet, meestal in U vorm en tussen de beide polen zit een reepje metaal van een paar micron dikte. Dat reepje metaal heeft hoegenaamd geen massa en zal net als de condensator de luchttrillingen zonder moeite volgen en omdat het in een sterk magnetisch veld zit genereert het een spanningkje. Hij combineert de voordelen van de dynamische en de condensatormicrofoon.

Maar wat is dan het voordeel van de dynamische microfoon? In feite is het een kleine dynamo en de regel van Lenz leert ons dat een elektrische stroom altijd de oorzaak van zijn ontstaan tegenwerkt. Met andere woorden: als een dynamo stroom moet leveren, gaat hij zwaarder lopen en bij sommige oude auto’s merk je dat als je de koplampen ontsteekt, dan zakt het stationaire toerental.

En omdat zo’n microfoon die stroom tegenwerkt heeft hij een soort natuurlijke compressie, bij harde geluiden remt hij zichzelf en dat klinkt heel fijn. De condensator heeft die remmende werking niet, maar de ribbon wel en daarom zijn wij geluidsidioten zo gek met die ribbon of bandmicrofoon, welke de meest simpele vorm van microfoon is en we zagen ze ze al in het begin van de vorige eeuw. Hij klinkt warm en vol en is meestal erg richtinggevoelig.

Er staat op de jijpijp een film met de opname van Frank Sinatra’s ‘It was a very good year’. Je ziet het hele orkest, met Frank in dezelfde ruimte en alles wordt in een keer naar stereo opgenomen in april 1965. Frank had de bschikking over kanonnen als de Neumann U47 of Telefunken Ela M251 en dat zijn peperdure jongens, doen vandaag tussen de 15 en 20 mille op Ebay. Maar Frank zong dat geweldig mooie stuk met een Beyer M160 bandmicrofoontje en waarom? Omdat je op de U47 dat hele orkest had binnengekregen en op die M160 hoor je daar bijna niks van.

Einde college.

Profiel  
 
toetsenist
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 29-03-2020

Gepost: 04 april 2020 10:44 PM
  [ # 30 ]

....met 2 Octava’s heb ik L.Wagenmakers gospelkoor opgenomen in Bant met staande golven en kleuring door verschillende materiaal aan muren (kleed links en houten strap/altaar rechts).
Wat een karakter,stille moordenaars…ze lieten je staan als je ze verkeerd gebruikte…had ze in een Bloomline op groot statief midden in het koor in een relatief kleine ruimte.De lead met een grt.mem.condensator.(SE)

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook