9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
   
Het Audiotopic.  (niet voor in de auto)
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 29 oktober 2021 07:02 PM
  [ # 121 ]

Dat effect bereiken de Uni-Q’s van KEF, puntstralers zijnde.
En de ultra-breedbanders die Martin Logan maakt met z’n elektrostaten doen dat ook Smile

Overigens, boxen met heel goeie filters kunnen dat ook bereiken.
Die zorgen ervoor dat de fase-verschuiving klopt, waardoor instrumenten in het hele frequentiespectrum op hun plek blijven staan in dat stereo beeld.

Groet,
JW

Profiel  
 
Incubus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 23-04-2019

- ID/DS DSuper
Gepost: 30 oktober 2021 12:58 AM
  [ # 122 ]

Het ‘E’-woord is gevallen.

Geen goede audio discussie denkbaar zonder Elektrostaten Wink

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1178
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 31 oktober 2021 08:03 PM
  [ # 123 ]
Han S schreef:

Naim is toch dat merk met heel dure spullen?

Naim heeft inderdaad hele dure spullen en of die het geld waard zijn mag iedereen lekker zelf bepalen. Ik heb uit de budget range wat gekocht (nog steeds duur) en vind het zijn geld waard. En inderdaad, lekker eigenzinnig, een voorversterker zonder poespas, alleen een volumeknop en selectieknoppen voor de bron, printplaten die lijken los te liggen in de kast maar die opzettelijk met een heel klein beetje speling zijn gemonteerd om spanningen op de printbanen te voorkomen, Din pluggen met een soort bajonetsluiting ipv tulp stekers die alleen vastzitten aan de print en niet aan de behuizing, transistoren die uitgezocht zijn op gelijke Hfe voordat ze gemonteerd worden zodat beide kanalen hetzelfde zijn, degelijke potmeters en doordachte ontwerpen met zo min mogelijk tegenkoppeling die met discrete componenten opgebouwd zijn, zware elco’s en aandacht voor een goede voeding en nog meer bijzondere fratsen/ontwerpeisen/of hoe je het ook mag/wilt noemen. Ik ben er blij mee en ik vind het goed klinken. Een ander mag er het zijne of hare van vinden, decadent, belachelijk duur, mooi, lelijk. Ieder zijn mening.

Ja, correct, ze schijnen ook een versterker van €150.000,—in het programma te hebben waar ze elke maand 10 van verkopen (meer schijnen ze ook niet te kunnen maken van dit model in een maand) maar ik geloof dat ik zo’n bedrag liever aan iets anders uitgeef, mooie luidsprekerkabels of zo haha

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 31 oktober 2021 09:14 PM
  [ # 124 ]

Tja, een versterker van 150.000 euro, hoe verzin je het. Er zit waarschijnlijk voor geen 300 euro aan onderdelen in.

Bovenstaande versterker kocht ik begin jaren 80 voor 600 gulden. Hij had jaren in een cafe staan beuken en hij had de brand overleefd, het cafe niet.

Bij mij kwam hij in het versterkerrack van het PA systeeem waarmee ik bands en orkesten van geluid voorzag en daar stuurde hij vier grote bassbins aan en dat heeft hij vele jaren prima gedaan. Het laag was superstrak en loeihard.

En na dat leven van alijd volgas gaan kwam hij in de studio terecht, waar hij de grote main monitoren erg blij maakte en ook dat heeft ie ruim 20 jaar gedaan zonder ooit een storing en hij heeft geen enkele speaker gesloopt.

En toen ik ermee stopte, lang na mijn pensionering, heb ik hem verkocht en daar heb ik nog steeds spijt van, want dit is een super versterker en zeer betrouwbaar.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1178
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 31 oktober 2021 09:41 PM
  [ # 125 ]
Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 01 november 2021 04:48 AM
  [ # 126 ]
Han S schreef:

Tja, een versterker van 150.000 euro, hoe verzin je het. Er zit waarschijnlijk voor geen 300 euro aan onderdelen in.

Ik snap je reactie, maar zoals Ed beschrijft zijn die componenten op gelijke specs gesorteerd. En dat is een duur geintje. Daar ben ik in mijn studietijd vaak genoeg mee geconfronteerd. Bijvoorbeeld halfgeleiders hebben toleranties die makkelijk kunnen oplopen tot 40%. Die verschillen zou je kunnen opvangen door het gebruik van potmeters in de schakeling. Maar ja, die verlopen ook en maken de instellingen frequentieafhankelijk.
Het is dan makkelijker om te gaan paren: componenten bij elkaar zoeken die min of meer gelijke dynamische karakteristieken hebben. En dat is een duur geintje, zeker als je ook nog eist dat ze een lage thermische ruis hebben want je zult ze stuk voor stuk moeten testen.

Dus ja, voor de onderdelen an sich ben je bij Conrad of Rotor €300 kwijt. Maar gesorteerd op gelijke toleranties en dynamische eigenschappen wordt het een veelvoud. Daarom waren de analoge versterkermodules van Analog Devices in mijn schooltijd zo schreeuwend duur.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1178
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 09 mei 2023 12:03 AM
  [ # 127 ]

Nog eentje voor de liefhebber, om de puntjes op de i te zetten zogezegd.

https://www.faradpowersupplies.com/product/geen-categorie/fuse-quantum-science-audio-red-black-any-value-and-size-please-mail-value/

En dan maar hopen dat ze niet een keer doorslaan.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 09 mei 2023 06:54 AM
  [ # 128 ]

Ik vind die twee jaar garantie op een zekeringetje interessant. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 09 mei 2023 06:59 PM
  [ # 129 ]
Ed P schreef:

Nog eentje voor de liefhebber, om de puntjes op de i te zetten zogezegd.

https://www.faradpowersupplies.com/product/geen-categorie/fuse-quantum-science-audio-red-black-any-value-and-size-please-mail-value/

En dan maar hopen dat ze niet een keer doorslaan.

Haha, geweldig en er zijn mensen die zoiets kopen en ook nog verschil horen, terwijl een zekering helemaal niks doet met het geluid.

Net als die netsnoeren welke vermogens kosten en alleen maar de netspanning naar de voeding brengen.

Profiel  
 
Incubus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 23-04-2019

- ID/DS DSuper
Gepost: 13 mei 2023 12:38 AM
  [ # 130 ]

Heerlijk.

Graag meer van dit soort uitwassen, kan mij niet gek genoeg zijn
(... en goed voor de borrelpraat ...)

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 13 mei 2023 12:48 AM
  [ # 131 ]
wimb schreef:

Ik vind die twee jaar garantie op een zekeringetje interessant. Laughing

Als je bij mij een zekeringetje koopt voor een dergelijk bedrag krijg je 20 jaar garantie en als ie stuk gaat krijg je gewoon een nieuwe en geheel gratis.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1178
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 13 mei 2023 10:06 AM
  [ # 132 ]

Even iets serieus, heeft iemand ervaring met deze speakers?

https://boenicke-audio.ch/products/loudspeakers/w11/

Profiel  
 
 
9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook