2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
C4 berline vti 16 storing p0342
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 april 2020 10:34 AM
  [ # 16 ]

In onze VTi gebruik ik NGK PLZKBR7B8G, 60.000 km zonder problemen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3534
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 30 april 2020 11:00 AM
  [ # 17 ]

OK, Ik rij mijn VTI op LPG, die NGK’s gaan dan 15.000 km mee voordat de problemen komen, de Bosch houden het meestal wel 30.000 km uit maar soms ook niet en heb er nu als test “koudere” Beru’s in zitten en dat lijkt langer goed te gaan. Staat nu op ruim 300.000, gekocht met minder dan 100.000km en wil hem wel naar de 400.000 of meer rijden. Ja, op LPG hebben de bougies het harder te verduren: Als de “problemen” beginnen ( af en toe een storing, die ik delete) dan loopt hij nog vlekkeloos op benzine, maar dat duurt maar een paar duizend kilometers. Dan plan ik vast het vervangen van de bougies. De eerste 30.000 km begreep ik er weinig van ( de eerste keer met de problemen naar de dealer, kon niks vinden, verving de bougies en alles was weer OK, maar nu is het duidelijk. Mijn ketting moet onderhand wel eens vervangen worden ivm het ratelen.  Dat kost me ruim een halve dag.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Bruinenberg1970
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 27-04-2020

Gepost: 30 april 2020 11:09 AM
  [ # 18 ]

Dank iedereen voor de antwoorden wat betrefd de grote beurt was het onze bedoeling omdat tegelijk met de keuring te doen maar de problemen begonnen eerder , er werd dagelijks 18 km heen en 18 km terug mee gereden , het afslaan gebeurde trouwens elke keer als het gas werd losgelaten

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 april 2020 11:23 AM
  [ # 19 ]

Mijn ervaring is dat deze motor het fijn vindt om tijdens een langere rit wat meer op z’n sodemieter te krijgen.
Na een retourtje wintersport, 2 x 1000 km per dag met gemiddeld meer dan 100 km/h, is het olieverbruik minder en is ook het brandstofverbruik minder.
Deze positieve effecten nemen daarna weer af door kortere ritjes.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Bruinenberg1970
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 27-04-2020

Gepost: 30 april 2020 04:03 PM
  [ # 20 ]

Ik heb geen idee hoe je hier foto’s moet plaatsen , ik heb namelijk een foto gemaakt van een stekkertje onder de peilstok toen ik die losmaakte zat daar olie in is dit normaal? Inmiddels heb ik beide sensoren van de nokkenas schoongemaakt er zat wel wat grijze smurrie op .

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 april 2020 04:11 PM
  [ # 21 ]

Een steker in de buurt van de peilstok, bedoel je daarmee de steker op de nokkenassteller van de uitlaatnokkenas?
Zo ja, daar hoort geen olie in te zitten.

Wil je hier foto’s plaatsen in een goed zichtbaar formaat, dan kan je deze het beste hosten, bijvoorbeeld bij MyAlbum, en dan linken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3534
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 30 april 2020 04:17 PM
  [ # 22 ]

Je bedoelt het stekkertjes dat rechts net onder de opening van de peilstok zit. Dat zit op de nokkenasversteller. Daar kan wel een druppel olie in lekken vanaf de klepdekselpakking maar het hoort niet. Maak maar schoon en kijk maar of het terug komt. Zo ja, dan moet je de nokkenasversteller laten vervangen, idie zit met een boutje vast.
“Grijze smurrie” hoort echt niet: Als je olie niet meer transparant is dan is er vaak wat vocht ingekomen. Dat is het resultaat van veel korte ritten, de verkeerde olie, te oude olie of misschien iets ernstigs. Maar omdat het onderhoud van de motor onbekend is houdt ik het op een van eerste oorzaken.
Ik zou eerst maar eens fatsoenlijk onderhoud doen en dan kijken of de fouten/problemen er nog zijn of terug komen.
Die 18 km enkele reis is genoeg om je motor fatsoenlijk warm te rijden.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Bruinenberg1970
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 27-04-2020

Gepost: 30 april 2020 04:19 PM
  [ # 23 ]

Ik zie nergens een myalbum haha kan ik hem U niet mailen dat u hem plaatst?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9855
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 april 2020 04:37 PM
  [ # 24 ]

Account openen op http://www.myalbum.com

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Bruinenberg1970
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 27-04-2020

Gepost: 30 april 2020 05:22 PM
  [ # 25 ]
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 april 2020 05:35 PM
  [ # 26 ]

Dat is inderdaad de steker van de uitlaatnokkenassteller.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Bruinenberg1970
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 27-04-2020

Gepost: 30 april 2020 05:40 PM
  [ # 27 ]

Ok ik heb hem zo goedmogelijk schoongemaakt met alleen keukenrol

Profiel  
 
Bruinenberg1970
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 27-04-2020

Gepost: 01 mei 2020 09:16 AM
  [ # 28 ]

Citroensmgz je zegt als er olie in die steker onder de peilstok terog komt moet de nokkenasversteller vervangen worden , moet dit bij de garage gebeuren of kan je dat zelf doen?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 mei 2020 09:20 AM
  [ # 29 ]

Ik zou de omgeving van de nokkenassteller goed schoonmaken met remmenreiniger o.i.d.
Dan kan je daarna zien waar de olie vandaan komt.

Komt deze vanuit de steller in de steker, dan is de steller inwendig lek en moet deze vervangen worden.
Dit is aan de uitlaatkant binnen 5 minuten te doen, slechts 1 boutje los en je trekt ‘m zo uit de kop.

Kijk dan direct of er al de gemodificeerde versie met 3 zeefjes erin zit of nog de oude met maar 1 zeefje.
Als je de laatste aantreft adviseer ik je de nieuwe versie te kopen en te plaatsen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Bruinenberg1970
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 27-04-2020

Gepost: 01 mei 2020 10:49 AM
  [ # 30 ]

Ok dan ga ik dat straks nog even doen ps ik zag geen olie in die gaatjes van die steker zitten

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook