Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vorige week deze blauwe GS gekocht. Stond in Leeuwarden in een stalling.
Vandaag heeft ze, voor het eerst sinds waarschijnlijk vele jaren, weer even gelopen. HD Systeem kwam daarna ook vrijwel meteen op druk ...
Er zit nog veel technisch werk aan maar het begin is er.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Totaal aantal Berichten: 1334
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Tja… het blijft een prachtig model, ook zonder botox. En als ze dan stram op de HD beentjes staat na alles wat ze heeft meegemaakt is het meer dan de moeite waard voor een verdere opknap.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ja, het motiveert altijd enorm als een auto voor het eerst tot leven komt ...
Dit is een 1015 trouwens en nog met de lange versnellingspook.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Zo te zien is het wel een vroege…
Welk bouwjaar is ie?
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Leuke GS!
Moet er veel gebeuren om `m weer op de weg te krijgen?
Een GS met karakter.
Veel plezier met opknappen!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Er staat 12-02-1973 op de carte gris maar het zou zomaar kunnen dat deze al in ‘72 van de band is gerold.
De bodem heeft twee plekjes en de accubak is rot. Verder is ze hard. Het werk dat er aan zit is vooral technisch en dat wordt nog best een klus ...
Qua uiterlijk ga ik er niet veel aan veranderen. Ik vind de uitstraling die ze nu heeft wel geinig. Er gaat wel even een poetsdoek overheen, want er is al eerder op enkele plekken wat op gewreven en er zit allerlei vet vuil op, maar daarna mag ze mooi egaal terug mat worden. En misschien dat ik de stickers nog van de motorkap probeer te krijgen, want die zijn allemaal blanco gebrand door de zon.
De accubak zit er trouwens in geschroefd. Heeft iemand er misschien nog eentje liggen? Dat zou een hoop gedoe schelen.
En het zal vast niet, maar stel dat iemand een interieur hiervoor heeft liggen dan houd ik me aanbevolen. Er zitten 1e type stoelen in met lage rugleuningen (zie foto’s). En dit stuur is natuurlijk ook geen gezicht ...
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Is dit zo’n vroege waarbij de caburateurvoet wordt verwarmd middels motorolie, of toch met die hotspotpijpen?
Leuk ding
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De carb. wordt verwarmd met hotspotpijpen ...
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik ben bezig met de elektronica. Behalve de koplampen zit er niks aangesloten, dus het is een leuke speurtocht.
Is dit een oud type clignoteur relais (zie foto 1 en 2) of is deze ergens anders voor? In de andere GS zit een rond cilindertje met drie aansluitingen (C, R en +). Zo staat het ook in de handboeken.
Als dit ‘m wel is, dan is de vraag hoe ie aangesloten moet worden. De contacten zijn gemarkeerd met C1, C2, C3, W1 en W2 ...
En waar is de tweede aanjager-knop voor? Zit er nog een tweede ventilator in de paravan ofzo?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10167
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gezien de kleur misschien voor airco?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43228
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Twee schakelaars: 1 voor koud, 1 voor warm
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat relais lijkt me een “oud” type Duits relais a la Bosch. W1 en W2 zijn de aansluitingen om het relais te bekrachtigen , de andere de schakelpunten. Als je een multimeter neemt zou je tussen W1 en W2 tussen de 100 en 1000 ohm moeten meten, schakelrelais is normaal “om”. Ziet er niet origineel uit, maar misschien gebruikt voor mislampen ?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Ik denk, ik ga eens even in mijn boekjes kijken, maar die kan ik dus niet vinden…
Maar dat knipper-relais… heeft ie ook gevaren-lichten? C1 rechtsaf, C2 linksaf, C3 gevaren-lichten, W1 naar knippers rechts, W2 naar knippers rechts? Ik vind het wel logisch klinken, maar dat zegt natuurlijk niks…
*edit*: De tip boven mij klinkt een stuk beter, even meten = weten. Ik realiseer me ook dat ik voorbij gegaan ben aan de massa, er van uit gaande dat die wel van de koets kon komen.
Ik zeg er alvast bij, ik heb geen ervaring met de GS. Ooit had ik er 1 op het oog, en op voorhand al een intstructie-boekje en werkplaats-handboekje gescoord.
Leuke auto trouwens, zoiets zou ik ook niet snel laten staan. Ik vind “nieuw” heus heel mooi, maar dit spreekt me ook zeker aan.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Citroensmgz schreef:Dat relais lijkt me een “oud” type Duits relais a la Bosch. W1 en W2 zijn de aansluitingen om het relais te bekrachtigen , de andere de schakelpunten. Als je een multimeter neemt zou je tussen W1 en W2 tussen de 100 en 1000 ohm moeten meten, schakelrelais is normaal “om”. Ziet er niet origineel uit, maar misschien gebruikt voor mislampen ?
Het relais lijkt mij ook gewoon een enkelpolig wisselrelais, d.w.z. met een enkelpolig wisselcontact. W1 en W2 zijn de spoel en de andere 3 de schakelcontact. Een Ohm-meter zal het antwoord geven. Vermoedelijk gemonteerd om contactslot of lichtschakelaar te ontlasten, gewoon de bedrading volgen om dit vast te stellen.