Storings lampje
spookeend
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 14 juni 2020 02:39 PM

Goedendag allemaal,

ik ben al een uurtje of wat aan het zoeken, maar ik vind niet meteen iets waar ik wat mee verder kom.

Dat een Xantia zo nu en dan wat brandende lampjes op het dash heeft is mij niet onbekend. Airbag lampje doet het vaker wel dan niet, brandstof meter doet het vooral bij een volle tank, anders wil deze nog wel eens stoïcijns onderin blijven liggen.

Bij de oude 1B van vader is de hele unit vervangen (die auto leeft nu niet meer) en ik heb ooit eens wat lampjes in het dash vervangen.

Nu hebben we een Xant uit 2000 en vanaf vanmorgen brandt stop opeens in combinatie met alle 3 de vloeistof waarschuwings lampjes. dwz. LHM, motorolie en koelvoeistof. Alle drie zijn op peil en met APK afgelopen maand nog vervangen.

Als je het contact aanzet, brandt het allemaal even kort, zoals gebruikelijk. En zolang je niet remt gaan ze ook niet weer aan. Nu schijnt de remlichtschakelaar op zekering F12 te zitten net als het dash, fans, kachel en airco…

Nu durf ik er wel mee te rijden, zolang de koelvloeistof temp niet te hoog oploopt geloof ik eerder een electrisch probleem dan dat er daadwerkelijk onder de motorkap wat speelt. Echter, het is DE auto van mijn dame. En die denkt ehel anders over die lampjes. Ze heeft ook wel een beetje gelijk, als je dit blijft negeren weet je het straks ook niet als er wel wat echt mis is.

Mocht iemand een richting hebben waar ik kan zoeken?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook