Berlingo 1.6 HDI
Bielek1992
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 15-06-2020

Gepost: 15 juni 2020 02:41 PM

Na 320.000 km te hebben gereden met een Peugeot Partner HDI 2.0 diesel in 2017 een Berlingo HDI 1.6 aangeschaft. 28.000 km op de teller dus dat wordt weer een tijd lang functioneel rijden met een hoop ruimte. Ergens bij de 45.000 km in 2018 ging het waarschuwingslampje voor de adblue branden, naar de garage, bijgevuld en klaar is Kees.Daarna een bandje vernieuwd, olie ververst en nieuwe filter: het normale werk. Totdat een week of twee geleden wederom het alarm afging en de motormanagementlampje ging branden terwijl ook de ureum aan ging plus een waarschuwingssignaal zich liet horen. Dan weet je dat er nog een beperkt aantal kilometers voor de boeg liggen dus voorzichtig. Aanvankelijk hoopte de citroendealer dat door een motor-update uit 2018 de zaak wel weer zou gaan draaien, de realiteit is helaas anders. Vandaag weer naar de dealer en de verstuiver van de adblue/ureum blijkt dicht te zitten en moet worden vervangen. Een mooie € 450-500 kost de grap en als dat niet helpt moet de ureumpomp ook worden vervangen, hetgeen al snel een mille kost. Ik heb hier al wat gelezen over soort gelijke problemen, ben toch benieuwd of meer mensen deze problemen hebben. Ik rijd alleen lange einden en vind 78.000km op de teller veel te weinig voor dit soort problemen. Ligt dat aan mij of aan Citroen? Ik zie uit naar jullie reacties, bij voorbaat dank voor de moeite. Vr.gr. Martijn

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook