1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
New C4 Gelekt
vtske
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1729
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 16 juni 2020 06:25 PM

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/citroen-toont-e-c4/

Met Toerenteller en water temperatuur meter, vind ik ze wel oke. Yes terug een open dak.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane, Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x, BX 19D, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo.
Aug1989-tot heden) BX TRD Turbo, Xsara 19D SX Break, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
FastFred
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1824
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 17 juni 2020 10:35 AM
  [ # 1 ]

Dat lijken wel 4 auto’s in 1. Een mooie strakke voorzijde (met radar voor adaptive cruise), een zijkant met bumps op de dorpel en een deuk in de voorste deur, hoog op z’n poten maar toch een soort coupe daklijn naar achteren. Een deels zakelijke uitstraling maar toch een spoiler aan de achterzijde. En die achterlichten… Vind het maar een vreemde wagen zo.

Alsof ze een suggestiebox in de fabriek hebben opgehangen en gewoon alle suggesties samengevoegd hebben omdat ze niet konden beslissen wat ze nu wilden.

Nee, geen fan.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
JKER
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1222
Geregistreerd: 31-10-2005

- Saxo 1.1i
- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 17 juni 2020 11:24 AM
  [ # 2 ]

De daklijn heeft voor mij meer weg van de daklijn van de C4-I dan van de coupe versie ervan. En met die spoiler lijkt het op een of ander ouder Mercedes model wat ik verder niet kan identificeren.

Voor de rest zal het vast wennen. Je moet als designer toch wat om je te onderscheiden.

Echt lelijk vind ik het niet. Ik heb als bestuurder meer moeite met de hoge achterruiten, maar ja, dat is overal schering en inslag bij de hoge hatch/SUV achtige dingen tegenwoordig. Ik had ook al een minder vleiende gedachtesprong naar een Honda met een drieletterige aanduiding….

Profiel  
 
FastFred
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1824
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 17 juni 2020 11:25 AM
  [ # 3 ]

Je bedoelt de Toyota C-HR? Dat is ook zo’n allegaartje van lijnen

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
JKER
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1222
Geregistreerd: 31-10-2005

- Saxo 1.1i
- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 17 juni 2020 11:26 AM
  [ # 4 ]
Profiel  
 
vtske
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1729
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 17 juni 2020 04:49 PM
  [ # 5 ]

Als ik foto zie van die C4 koperkleur, schuin rechts achterkant-zijflank, denk ik terug aan de reclamespot van de GSAX3,
met de rode Loper was toch ook zo een koper kleur.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane, Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x, BX 19D, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo.
Aug1989-tot heden) BX TRD Turbo, Xsara 19D SX Break, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
V-zesserke
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 4 Sportchic 2.0 Blue HDI 180
Gepost: 17 juni 2020 07:09 PM
  [ # 6 ]

Wel ik vind deze niet onaardig, ik had meer iets in de designstijl van de C5 Aircross verwacht maar deze is heel wat origineler in mijn ogen.
Nu kan ik die C5 Aircross ook wel waarderen voor zijn exterieurstijl maar van geen kanten voor de interieurstijl die mijn ding niet is.
Deze daar tegen vind ik aan de binnenkant wel te pruimen en daar zou ik mezelf nog in zien rijden.
Of toch maar eerst een Ds 7 Crossback E-tense love5

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 289
Geregistreerd: 27-03-2011

- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 17 juni 2020 08:05 PM
  [ # 7 ]

Ik ben zelf niet zo van de suv (-crossovers) als mooi design. Eerst maar eens in het echt zien voordat ik me een mening vorm. Vooropgesteld: Meestal weet Citroen er een mooie, vooruitstrevende draai aan te geven die uiteindelijk gemeengoed wordt (Het zwevende dak van de Cactus bijvoorbeeld, is door bijna ieder merk overgenomen).  En vergeet de soepele comfortabele vering niet. Rijden = ervaren (ook als tip voor de importeur, geef rijscholen en taxi’s bijvoorbeeld korting of andere aantrekkelijke voordelen.).

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn

Profiel  
 
FastFred
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1824
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 18 juni 2020 12:07 PM
  [ # 8 ]
Jeroen Simons schreef:

Meestal weet Citroen er een mooie, vooruitstrevende draai aan te geven die uiteindelijk gemeengoed wordt (Het zwevende dak van de Cactus bijvoorbeeld, is door bijna ieder merk overgenomen).

Je bedoelt denk ik de Citroën XM Wink Bij een Cactus is de C-stijl niet ‘zwevend’

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9535
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 juni 2020 05:00 PM
  [ # 9 ]

Créative technologie lijkt meer toepasselijk als Inspired By You. Alhoewel, ik vind hem geslaagd.

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
traks
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Xsara 1.6 Berline Automaat
Gepost: 18 juni 2020 08:52 PM
  [ # 10 ]

Ik vraag mij af of dat dak ook open kan. Verder zie ik niet waar de achterklep scharniert maar waarschijnlijk geen 5e deur.
We gaan het wel zien op 30 juni

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6836
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 19 juni 2020 10:51 AM
  [ # 11 ]

De daklijn en bovenbouw vind ik prachtig. Maar op een hoog op de poten staande auto vind het toch niet in balans. Niet zo stompzinnig als een BMW X4 of X6. Niet zo raar als de Nissan Juke of zo lelijk als inderdaad de Toyota C-HR. Die vouwen in de portieren zijn een beetje jammer. Maar goed, voor een rustige vormgeving heeft PSA de Peugeot, Citroen moet blijkbaar een tikje quirky zijn. Dat zakelijke zwarte interieur past daar dan weer minder bij. Gelukkig ben ik geen auto-ontwerper. Ik hou de CX nog even.

Profiel  
 
roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 228
Geregistreerd: 05-01-2004

Gepost: 19 juni 2020 12:59 PM
  [ # 12 ]

Het model is niet tijdloos en gaat dus snel vervelen, inwendig mist ik de harmonie het is gewoon weer een dashboard van de tabblad generatie niet echt mooi.

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  
 
vtske
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1729
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 19 juni 2020 03:09 PM
  [ # 13 ]
traks schreef:

Ik vraag mij af of dat dak ook open kan. Verder zie ik niet waar de achterklep scharniert maar waarschijnlijk geen 5e deur.
We gaan het wel zien op 30 juni

Dit is een open dak vermoed ik, al vraag ik me wel af hoe ver ‘t opengaat, vanwege antenne.
Kofferdeksel, zou ‘t fijn vinden 5e deur is, al denk ik aan GS CX kofferdeksel.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane, Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x, BX 19D, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo.
Aug1989-tot heden) BX TRD Turbo, Xsara 19D SX Break, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6836
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 19 juni 2020 03:27 PM
  [ # 14 ]

Zouden ze die stommiteit van de GS en de CX gaan herhalen? Ik mag toch hopen van niet. Op je knieen achter de auto om de vakantiebagage netjes te stouwen is toch niet meer van deze tijd?

Profiel  
 
Feije
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1159
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 juni 2020 04:11 PM
  [ # 15 ]

Ik zie ook niet in waarom de achterruit niet mee zou kunnen scharnieren? Mag toch hopen dat ze in het segment van compacte hatchbacks (in het gros van West-Europa dan) met een hatchback aan komen zetten. Een sedan is hier gewoon gedoemd te mislukken in dat segment.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook