vragen over mijn nieuwe aanwinst
RogerMitchell1985
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 15-06-2020

Gepost: 17 juni 2020 03:39 AM

beste mede forummers

Ik heb sinds en paar weken een nette frisse Jumper uit 2005 gekocht met amper 100.000km op de teller.
Het gaat hier om een 2.2 HDI met 101pk, korte versie met verhoogd dak.

Er is al een beetje aan gesleuteld, grote onderhoudsbeurt met distributieriem en waterpomp etc etc.
Dus technisch nu helemaal klaar voor de komende paar jaar.
Nu zijn er wel een aantal vragen die ik na de eerste 2000km in mijn hoofd heb.

1- Ik vind dat de motor vrij veel toeren maakt op de snelweg, met 120km meer dan 3000tpm, rond de 100/110 km/u vind ik hem eigenlijk het fijnste rijden. Nu blijkt een 2.8 HDI 6 versnellingen te hebben.
Klopt dit? En past deze versnellingsbak op een 2.2 HDI?

2- In verband met de eventuele inbouw van een 6 bak en het verschil in tandwieloverbrengingen tussen de 2.2 en de 2.8 bak zou ik haar (ook een busje is een zij) willen laten chippen, de EGR willen afsluiten, inlaatsysteem schoonmaken en eventueel de downpipe katloos willen maken.
Wat denken jullie hiervan? Qua vermogen kom ik dan denk ik redelijk in de buurt van een 2.8 en naar mijn mening zou het verschil in tandwieloverbrenging dan geen probleem meer moeten zijn. Of zie ik iets over het hoofd?

3- Bij inhalen rookt ze heel erg, zou dit een (bijna) verstopte katalysator kunnen betekenen?
Ze heeft bijna 3 jaar stil gestaan en denk ik erg lui bereden. Of zou dit een kwestie zijn van opnieuw inrijden?

4- Zou een stuurwiel van een eerste type c3 of van een eerste type c5 in mijn jumper kunnen passen? in plaats van dat afgrijselijke stuurwiel dat er nu in zit…

Dit waren eventjes de eerste vragen.

Wat een zalige bus om in te rijden… Hier ga ik nog heel lang plezier van hebben.

Groeten Rogér

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook