Garage handboek voor Citroen C4 Cactus
phpieterse
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 21-06-2020

Gepost: 22 juni 2020 01:07 PM

Beste forum leden,
Kan iemand mij vertellen wat het beste garage handboek is voor mijn Citroen Cactus uit 2017?
Vriendelijke groeten, Philip.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 22 juni 2020 04:08 PM
  [ # 1 ]

Er is er maar eentje, dat is de werkplaats documentatie van Citroën zelf, maar daar kun je als particulier alleen 2e hands aan komen volgens mij. En die ga je voor zo’n recente auto niet kunnen overnemen.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 22 juni 2020 04:17 PM
  [ # 2 ]

Er zijn nauwelijks nog papieren handboeken, we leven in een digitaal tijdperk. Wat je kunt doen is tijdelijk abonnement nemen op service.citroen en dan alles wat je over je C4 Cactus kunt vinden afdrukken of in pdf’s zetten. Anders zul je bij de dealer moeten gaan bedelen om hetzelfde te doen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 22 juni 2020 04:18 PM
  [ # 3 ]

En een abbo bij service.citroen.com is duur… Ik kon daar altijd tekeningen en onderdeelnummers vinden voor mijn C4, maar dat ging laatst ineens niet meer, of ik daar dan 5 euro per uur (!) voor neer wilde tellen. 7 euro voor een uurtje als je ook technische documentatie wilt zien.

Jaartje of tien wachten, dan heeft Haynes wel een doe-het-zelf boek geschreven over de C4 Cactus

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
pjzzz
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 22-01-2020

Gepost: 24 augustus 2020 05:13 PM
  [ # 4 ]
phpieterse schreef:

Beste forum leden,
Kan iemand mij vertellen wat het beste garage handboek is voor mijn Citroen Cactus uit 2017?
Vriendelijke groeten, Philip.

Iemand op het Britse Cactus forum is al een tijdje bezig om via de Britse “Motor Industry Ombudsman”  onder Europese wetgeving een service handleiding los te peuteren van PSA.
Volgens die Europese richtlijn/wet moet PSA gevolg geven aan de vraag van een consument naar een service handleiding omdat bij elk product uit de EU een dergelijk document gratis moet worden verstrekt.
Ondertussen heeft hij officieel bericht van PSA gekregen dat hij via zijn locale dealer een gratis papieren kopie kan aanvragen maar hij wordt door zijn dealer van het kastje naar de muur gestuurd maar heeft alle hoop dat dit uiteindelijk gaat lukken. Mocht hij die kopie krijgen dan schept dat een precedent en moet iedereen die er om vraagt 1 kunnen aanvragen.
Zodra hij succes heeft geboekt krijg ik bericht van hem.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook