Fuseekogel bovenste draagarm
Roald
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 15-05-2009

Gepost: 25 juni 2020 02:06 PM

Goeiedag!

Op dit moment probeer ik een CX 2500 IE Pallas weer op de weg weg te krijgen, maar ik zit nu vast op de fuseekogels in de bovenste draagarmen. Ik heb nieuwe besteld bij CX-Basis maar dit lijken niet de juiste kogels te zijn omdat de speciale ring er niet bij zit (en de stoefhoes hier ook niet geschikt voor is). Dit heeft als gevolg dat de stofhoes stuk perst tussen het fuseelichaam en de opstaande rand op de stam van de kogel, en dat het aluminium van het fuseelichaam vervormt omdat het gewicht van de auto op een bijzonder klein oppervlakte leunt.

Nu is mijn vraag: mis ik iets wat betreft het monteren van deze kogels of zijn het gewoon niet de juiste kogels?
En vervolgens: heeft iemand een tip waar ik de juiste fuseekogels kan kopen?

CX-Basis is niet bereikbaar voor informatie en ik heb ook nog geen reactie van de CX Club, dus probeer ik wat informatie via deze weg te vinden. Ik hoor graag wat jullie ervaringen hiermee zijn en of jullie tips hebben!

Groeten,
Roald

Afbeelding Bijlagen
IMG_8003.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3842
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 juni 2020 04:40 PM
  [ # 1 ]

Wat raar dat je een icomplete fuseekogel hebt gekregen van CX-basis. Bij het onderdeel van de fuseekogel hoort er de juiste stofhoes en die metalen ring bij te zitten, dat is één onderdeel bij levering.

De stofhoezen zijn normaal gesproken niet los verkrijgbaar, maar een hoes van een BMW motor past gek genoeg 1 op 1.
Dus als je de ring nog wel hebt, dan is het euvel op te lossen. Ik kan nu zo snel niet effe een foto van de aftermarket hoesjes vinden die ik heb gebruikt. Maar, het is natuurlijk gewoon kut dat je al het werk al gedaan hebt om er achter te komen dat je een incompleet onderdeel hebt.

Heb je een foto of nummer van het doosje waar het geheel in kwam?


Deze hoezen passen:
https://www.ebay.nl/itm/2x-Polyboots-BMW-Telelever-Ball-Joint-Dust-Boot-27x34x21-mm-Staubmanschetten-/161954113918?hash=item25b537a97e:g:R90AAOSwX~dWoMy-

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Roald
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 15-05-2009

Gepost: 25 juni 2020 05:13 PM
  [ # 2 ]

Gelukkig ben ik niet de enige die verbaasd is, ik kon tot nu toe geen logica in deze situatie ontdekken Laughing Helaas kom ik er net wat te laat achter dat niet alle kogels op de CX de meer gebruikelijke conische kogels zijn, maar gaandeweg leert men!

Ik geloof dat deze kogels verpakt waren in een plastic zakje met een CX-Basis sticker erop, geen idee dus van welke fabrikant ze zijn. De afbeelding is niet heel duidelijk, maar het lijkt erop dat wel de juiste kogel inclusief de ring is afgebeeld.
http://www.cx-basis.de/kugelbolzen-oben-cx-nachbau-va-19381.html

Overigens heb ik precies hetzelfde gehad met de stuurkogels van het merk Moog, maar in dat geval had ik de stuurkogels bij Winparts besteld. De ring van de oude stuurkogel paste ook niet op de nieuwe dus de nieuwe kogels konden helaas rechtstreeks in de oud ijzer bak. Wat het nog verbazender maakt is dat de kogels zonder de ring naar mijn beste inzicht überhaupt onbruikbaar zijn, ook voor andere auto’s.

In ieder geval veel dank voor de tip voor de stofhoezen, goed om te weten dat die passen! De ringen van de oude kogels kan ik helaas niet meer terugvinden, dus daar moet ik dan nog een paar vervangende exemplaren van opduikelen.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8080
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 25 juni 2020 05:54 PM
  [ # 3 ]

De kogels zijn cilindrisch in plaats van conisch omdat het fuseeblok van lichtmetaal is.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3842
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 juni 2020 10:52 AM
  [ # 4 ]

Mijn reserve exemplaar van QH kwam gewoon compleet:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
maestro12
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-04-2020

Gepost: 26 juni 2020 01:35 PM
  [ # 5 ]

Is gelijk aan:


  BENDIX: 841054B
  BORG & BECK: BBJ5073
  DELPHI: TC282
  FIRST LINE: FBJ5073
  LEMFÖRDER: 027215016521
  MGA: SR5043
MOOG: CI-BJ-3057
  MONROE: L3833
  OCAP: 0400623, 0400623
  OPTIMAL: G3046
  QUINTON HAZELL: QSJ833S
  SIDEM: 7688
  SPIDAN: 45305
  TRW: JBJ608

Moet toch te vinden zijn .

Profiel  
 
Roald
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 15-05-2009

Gepost: 30 juni 2020 10:34 AM
  [ # 6 ]

Dat is een mooi overzicht!

Ik heb inmiddels inderdaad MOOG: CI-BJ-3057 kogels op kunnen duikelen die wel compleet zijn. Veel dank voor de reacties!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook