gebonk en aandrijving/ stabiliteitslampje gaat aan
motormuis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 04-07-2020

Gepost: 04 juli 2020 05:43 PM

hoi,  newbie hier.  eigenlijk een beetje noodgedwongen omdat ik een antwoord zoek op het volgende:

ik begin bij het begin:

donderdagochtend moest ik uitwijken voor een vrachtwagen die iets te ver op mijn weghelft reed. daardoor kwam ik in de berm terecht. tegen beter weten in stuurde ik naar links om de weg weer op te komen ipv gas los te laten.

anyway, bij het weer op de weg komen raakte ik met mijn achterwiel iets hards,  het asfalt, een steen en had ik direct een lekke band.
ik heb de auto nog niet zo lang en wilde mijn reservewiel monteren maar helaas paste de sleutel niet op mijn wielbouten.  dus 10 km stapvoets terug naar huis.  reservewiel gemonteerd, en weer op weg.  de lekke band was zoals te verwachten was totaal aan flarden gereden.

maar nu het probleem,  sinds dit incident is het 2 keer voorgekomen dat ik in een bocht ( waar ik vrij hard doorheen ging) een bonkend geluid hoorde en het lampje van de aandrijving/ stabiliteit ging branden.  ik rijd deze bochten dagelijks en voor het lekke band incident nog nooit eerder last van gehad.normaal rij ik harder door in elk geval 1 van die bochten maar ik hield me een beetje in vanwege de reserveband. 

zou er iets een oplawaai hebben gehad van de steen/ asfalt dat er iets beschadigd is?  als ik gewoon rechtuit ga is er niks aan de hand. 

verder heb ik nog twee vraagjes, 1,  is het normaal dat je direct na het starten geen stuurbekrachtiging hebt?  in het begin was dit volgens mij niet zo,  te weinig olie in het systeem?  en vraag 2,  ik vind dat hij vrij lang blijft na “pruttelen” als ik het contact uit zet.  verbranding niet goed?

ik hoop dat er iemand is die antwoord heeft op mijn vragen!  alvast bedankt!  edwin


ps, het gaat om een 1.6 exclusive van 2010.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook