Smalle sierstrip achterscherm break onder
Currus ambulance ID20f
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-04-2008

Gepost: 09 juli 2020 05:27 PM

Voor de break zijn bij mijn weten nooit -af fabriek- smalle sierstrips geleverd. Toch wil ik graag brede middenstrips en smalle sierstrips op deuren en spatborden aanbrengen. Die brede middenstrips zijn in de handel nieuw te krijgen, ook voor break. Voor de smalle sierstrips is dat niet zo. Voor het voorscherm, voordeur en achterdeur zijn de onderstrips van een DS berline te plaatsen want die zijn voor break en berlines gelijk. Maar voor het break achterscherm lukt dat niet, want het berline achterscherm is gesloten en heeft een hele lange sierstrip die niet onderop het achterscherm van de break past.

Voor de onderkant de Ds break achterschermen dacht ik daarom een smalle sierstrip te nemen van bovenkant van de berline achterspatbord en die dan in te korten tot de gewenste lengte. Dan hergebruik ik de “druppel punt” en die wijst dan naar achteren.

Dan volgt een uitdaging om -na het zagen op de juiste lengte- een mooie dichte eindstop te maken. Soortgelijk de uiteindes van de strips op de deuren. Ik wil de afgezaagde strips dus “dichtmaken” aan het vers gemaakte uiteinde.
Heeft iemand hier wellicht tips hiervoor ? Mal maken, buigen, persen, kloppen ?

1970 ID20f Currus rehaussé ambulance.
1984 GsA break Club

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook