2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Zo, nu een C4 met een 1.6 16v.
2cvMaarten
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1081
Geregistreerd: 30-04-2006

- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Gepost: 16 juli 2020 06:22 PM
  [ # 16 ]

De Lexia zit in de Diagbox.

Huidig assortiment: 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004,C3 1.6 e-HDI 2012

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8343
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 16 juli 2020 06:47 PM
  [ # 17 ]

Weet ik, ik krijg de keuze tussen diagbox en lexia, itt mijn C5 waar ik alleen met lexia kan werken. Ik bedoelde hoe je in diagbox de remschakelaar kan controleren.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
FastFred
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1843
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 16 juli 2020 06:54 PM
  [ # 18 ]
Bart1989 schreef:

Voor wat betreft de cruise control en service melding, het wieltje flink heen en weer rossen wil nog wel eens helpen. Zelf krijg ik ongeveer eens in de 3 maanden die melding. Even het wieltje een paar keer flink rollen en ik ben er weer voor een flinke poos vanaf.

Advies is daarbij ook om hem gewoon in de cruise stand te laten staan altijd en niet uit te zetten

Dat is wel alleen als dat ook de oorzaak van het probleem is. Als de remlichtschakelaar de oorzaak is, dan kun je dat wieltje heen en weer rossen tot je een ons weegt.

Dat wieltje daar zit 15 jaar aan smeer, vettigheid, huidschilfers en stof achter. Stuur uit elkaar en schoonmaken (of naar de dealer gaan, de mijne wilde het printplaatje vervangen á 400 euro).

Ik heb bij mij de remlicht- en koppeling schakelaar al vervangen (ruim 4 jaar terug), dat ging heel erg lang goed. Heb nu ook dat gedoe met het wieltje sinds kort. Beetje contactspray achter het wieltje spuiten helpt ook, maar is tijdelijk.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8343
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 16 juli 2020 07:39 PM
  [ # 19 ]

Zoals al eerder gezegd, als ik aan het wieltje draai verschijnt gewoon de melding reg of lim op de display. Als het wieltje aan een behandeling toe is zou je dat niet zien.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1081
Geregistreerd: 30-04-2006

- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Gepost: 16 juli 2020 11:32 PM
  [ # 20 ]
jantje1948 schreef:

Weet ik, ik krijg de keuze tussen diagbox en lexia, itt mijn C5 waar ik alleen met lexia kan werken. Ik bedoelde hoe je in diagbox de remschakelaar kan controleren.

Duidelijk, dan had ik jou verkeerd begrepen. Als ik me niet vergis was dat een setting onder de BSI. Zou zelf even moeten zoeken waar het ook alweer precies stond.

Huidig assortiment: 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004,C3 1.6 e-HDI 2012

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8343
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 17 juli 2020 12:13 AM
  [ # 21 ]

Ok, dan probeer ik het gewoon.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8343
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 17 juli 2020 05:04 PM
  [ # 22 ]

Schakelaar + kabeltje opgehaald bij de dealer.
Ik heb hier wel een vraag over: er loopt nu een kabeltje van de schakelaar naar het koppelingspedaal en vandaar lopen weer 2 kabeltjes weg. Moet die extra kabel tussen de oude kabel en de nieuwe schakelaar gezet worden? Waarom is die modificatie er trouwens?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8343
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 07 september 2020 04:33 PM
  [ # 23 ]

Dat loste zichzelf op.
Volgende vraag: Het doorvoerrubber in de carrosserie van de achterklep zit los. Lekt een beetje bij regen.
Hoort dat gelijmd te zitten? Het is namelijk nog wel in goede staat.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
arnobruin
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 16-07-2013

- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Gepost: 07 september 2020 11:22 PM
  [ # 24 ]

Het doorvoerrubber zit met een kunststof klik systeem vast.
als dat gebroken is zit het idd los.
lijmen weet ik niet of dat sterk genoeg is, even op de sloop zoeken.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8343
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 21 september 2020 03:46 PM
  [ # 25 ]

Een vreemd probleem wat eigenlijk geen probleem is.
In de tank moet 60 liter kunnen. Echter, als het lampje gaat branden en het dashboard aangeeft dat ik nog ongeveer 70 km kan rijden krijg ik er niet meer in dan 48 liter.
Tevens brandt dan het bovenste streepje niet, of gaat al vrij snel uit.
Bij een metalen tank zou ik denken aan een flinke deuk, maar voorzover ik weet is dit een kunststoftank.
Heeft iemand een idee hoe dit kan komen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8343
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 23 september 2020 07:32 PM
  [ # 26 ]

Niemand??

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8343
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 28 september 2020 08:26 PM
  [ # 27 ]
arnobruin schreef:

Het doorvoerrubber zit met een kunststof klik systeem vast.
als dat gebroken is zit het idd los.
lijmen weet ik niet of dat sterk genoeg is, even op de sloop zoeken.

Dit is opgelost. Bekleding van de C-stijl er af gehaald. het rubber was uit het kunststofdeel. Met enig gepeuter is het nu weer dicht.
Bedankt voor de tip!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
FastFred
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1843
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 28 september 2020 08:31 PM
  [ # 28 ]
jantje1948 schreef:

Een vreemd probleem wat eigenlijk geen probleem is.
In de tank moet 60 liter kunnen. Echter, als het lampje gaat branden en het dashboard aangeeft dat ik nog ongeveer 70 km kan rijden krijg ik er niet meer in dan 48 liter.
Tevens brandt dan het bovenste streepje niet, of gaat al vrij snel uit.
Bij een metalen tank zou ik denken aan een flinke deuk, maar voorzover ik weet is dit een kunststoftank.
Heeft iemand een idee hoe dit kan komen?

Nog 70km kunnen rijden is best fors. Ik tank meestal als er geen afstand meer wordt weergegeven (lager dan 30km gaat ie niet, dan staat er gewoon—).

Net even mijn fuellog bekeken, ik heb er nooit meer dan 56,90 liter in gekregen, dan is het onderste streepje dus weg, knippert ook niet meer.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8343
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 30 september 2020 10:37 AM
  [ # 29 ]

Dan zal de opgave van de tankinhoud wel wat optimistisch zijn….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Patjo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 26-01-2015

- DS 3 1.4 HDI met EGS bak
- C4 (2004-heden) 1.6 16v Image
Gepost: 07 oktober 2020 09:15 PM
  [ # 30 ]

Nog effe over die cruisecontrol…..

Toen ik mijn C4 gekocht had dacht ik ook dat de cruisecontrol het niet deed.
Maar dat was omdat hij pas vanaf de 4e versnelling werkt. Mijn vorige auto’s deed het ook in de 3e versnelling al.

Dus nu op de randweg in het dorp waar je 50 mag, dus altijd op de CC in de 4e versnelling Smile

Patrick

In bezit van DS3 1.4 eHDI 2011 en C4 Image 1.6 16V 2007

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook