4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Zo, nu een C4 met een 1.6 16v. Kachelklepje.
JKER
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-10-2005

- Saxo 1.1i
Gepost: 22 december 2020 11:33 AM
  [ # 46 ]

nee joh. Ik had ook een C4 1.6 16v, maar dan van 2005. Is in mei opgeknepen, want er zal zoveel werk aan wat me tegenstond en ik had hem toch niet zo direct meer nodig met al dat thuiswerk. Dus ik doe het nu met een Saxo 1.1i van 2000 die eigenlijk voor mijn vrouw bedoeld was. Maar zij rijdt geen auto meer, dus dat ding heeft naar 1500 km in de twee jaar daarvoor, nu vanaf april al meer dan 7000 km mogen werken.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8592
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 22 december 2020 12:39 PM
  [ # 47 ]

Ik snap em!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8592
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 06 januari 2021 03:52 PM
  [ # 48 ]

Weer APK voor een jaar!
Het waren dus toch gecupte banden.
Ik had dat nooit eerder gehoord. Het leek verdacht veel op een zingend lager.
Aan de andere kant; het zou wel erg toevallig zijn als een lager gaat zingen nadat er een wiel gewisseld is.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8592
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 19 januari 2021 03:24 PM
  [ # 49 ]

Zo, het cruise control gedeelte maar eens uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. Geen storingen meer, reageert goed op alle knopjes.
Het is niet gelukt om het wieltje in de goede stand terug te krijgen.
Nu geldt: lim=uit; 0=reg en reg=lim.
In al deze standen doet hij wat hij moet doen, dus ik laat het zo.
Maar nu blijft het airbaglampje branden.
Gaat dat na een aantal malen starten weer weg? Is het weg te krijgen met diagbox?
Of moet hij er weer uit en aan de gang met contactspray?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8592
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 21 januari 2021 03:37 PM
  [ # 50 ]

Even diagbox er aan gehangen. Foutmelding is D602, te lage weerstand ontstekermodule bestuurdersairbag.
Wissen lukt niet, komt gelijk weer terug.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak is? De stekkers heb ik er gewoon weer opgedaan.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2433
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 21 januari 2021 03:55 PM
  [ # 51 ]

Dat geeft aan dat er een kortsluiting is in de ABS module. ( Hij ziet te weinig weerstand). Of je airbag kapot , of een draad die kortgesloten is.
Airbag loshalen, kijken of hij een “open fout geeft=> Airbag kapot, nog steeds D602… bedrading probleem.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8592
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 21 januari 2021 04:05 PM
  [ # 52 ]

Ah, met die informatie kan ik verder zoeken.
Bedankt!
Dat van die kortsluiting had ik al bedacht maar hoe? Voordat ik hem er uit haalde nooit een melding gehad.
Bij het verwijderen ook maar eens opletten of een draad in de knel zit?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8592
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 22 januari 2021 03:47 PM
  [ # 53 ]

Airbag er uit en opnieuw aan de diagbox.
Nu meldingen 601 en 602; weerstand te groot. Aan de bedrading ligt het dus niet.
Airrbag weer gemonteerd: weer een foutmelding weerstand te laag. Alleen is het nu niet 602, maar 601.
Vreemd. Ik vind het sowieso vreemd. Ik had de airbag er op de officiele manier uitgehaald.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8592
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 25 januari 2021 03:10 PM
  [ # 54 ]

Kan het aan de stekker onder de stoel liggen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8592
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 06 februari 2021 04:37 PM
  [ # 55 ]

De luchtverdeling doet het sinds een paar dagen niet meer.
Gescheiden temperatuur werkt perfect.
Klopt het dat de luchtverdeling door één enkel klepje geregeld wordt en dat je daarbij kunt na verwijderen van het handschoenenkastje?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40906
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 06 februari 2021 07:36 PM
  [ # 56 ]

Ik heb precies het omgekeerde. De luchtverdeling onder/midden/boven werkt prima, maar links blijft het warm. Ik word gek van die wagen. 89.000 km, nou dit weer stuk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
FastFred
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1856
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 06 februari 2021 07:45 PM
  [ # 57 ]

Een redelijk veel voorkomend kwaaltje van de C4 waterman, dat heb jij zo gefixed.

Jan, ik heb dat zelfde probleem ook gehad. Er is een reparatiesetje voor te krijgen dat een paar tientjes kost. Hoe te vervangen weet ik niet, heb ik laten doen

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8592
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 06 februari 2021 08:25 PM
  [ # 58 ]
waterman schreef:

Ik heb precies het omgekeerde. De luchtverdeling onder/midden/boven werkt prima, maar links blijft het warm. Ik word gek van die wagen. 89.000 km, nou dit weer stuk.

Dat is inderdaad wel bij een erg lage km stand!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
FastFred
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1856
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 06 februari 2021 08:28 PM
  [ # 59 ]

Al die klepjes en asjes en tandwielen in dat climatecontrol systeem van de C4 zijn van plastic, dat slijt. Ik geloof dat er zelfs een upgrade setje (niet van Citroën zelf) te koop is die dat vervangt door alu of iets anders stevigers.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8592
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 06 februari 2021 10:08 PM
  [ # 60 ]

Ach, het is 14 jaar en 200k meegegaan. Aan een plastieken heeft hij voor de levensduur wel genoeg! Maandag maar even de dealer bellen. Ik zag in een ander draadje dat het zo’n 10 jaar geleden 13 euro was, en dan heb je het voor alle 3 de klepjes.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook