Bijna eigenaar DS5 Chic 2.0 (nu helemaal eigenaar)
wings-hifi
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 16 juli 2020 07:42 PM

Jawel morgen kan ik hem halen!

Is ook m’n eerste post hier, ik lees veel mee maar heb niet zoveel te vertellen.
Maargoed na veel wikken en wegen tussen Volvo, BMW en een Jaguar is het toch een DS5 geworden!

Eerst maar eens een introductie vooraf denk ik. Toen ik 17 was had ik m’n eerste auto gekocht en dit was een CX Reflex, gered van de sloop!
Hier heb ik zelf nieuwe koppelingsplaten en veerbollen opgezet en hij reed weer zoals een CX hoort te rijden. Hiermee ook naar de aller eerste CX Club Meeting geweest.
Echter was er een verlangen naar een GTI, en deze kwam dan ook! hier hoeft niet zoveel aan te gebeuren en heeft destijds mij dagelijks netjes een paar jaar zonder problemen vervoerd. Maar 2 cx-en zijn duur dus de Reflex ging na 5 jaar weer richting sloop (apk issue)
Toen kwam er een DS 21ie bij tussendoor nog een GSA (1 jaar) en later een XM een aar maand. Toen kwam mijn eerste Leasbak, ik had geen keuze en de auto die ik het meest verafschuwde kreeg ik! een Rode Opel Astra!!!! daarna wat Duits spul en de laatste 15 jaar Renaults Meganes

Hoor jullie al denken BMW….? Volvo…? Ja, ik was opzoek naar een niet zo’n oude (max 5 jaar) 4 deur sedan met handbak. dit ivm een toekomstige Lesauto, (het CBR stelt een aantal eisen aan een les auto.) Dus na maanden op autoscout en gaspedaal filters aanpassen heb ik de knoop doorgehakt en voor een DS5 gegaan.

Het wordt een Zwarte 2017 Chic met 2.0 150Pk Diesel en handbak. ik heb 3 andere gereden die luxer uitgevoerd waren met oa HUD en Denon, echter die hadden geen 2 liter en die is gewoon veel stiller en soepeler. deze heeft een Leder pakket en dus elektrisch verstelbare stoelen die had de Business Executive gewoon niet. ook de mooiere Cairns gediamanteerde mat Zwarte velgen had deze Chic. en de B.E. Houston velgen. (vind ik gewoon wat minder).

Dus mede Citrofielen en DS5 eigenaren een vraagje, zijn er meer die deze motor hebben en weten jullie zo hoever kom je op een tank? )op de verbruiksmonitor staat deze niet) en de 180Pk verbruikt in werkelijkheid 6,4 l/100km (1 op 15,6) en de 2012 met de Double Chevrons nog 5,5 l/100km (1 op 18,3) dat is respectievelijk 49% en 12% verschil met wat in het boekje staat.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook