1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Hogedrukleiding lekt als een gek
moreredwine
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-09-2019

Gepost: 22 juli 2020 12:30 PM

Hallo allemaal, ik vermoed dat deze leiding van de stuurbekrachtiging is, weet dat niet zeker. Lekkage bij de verbinding (cirkel) tussen metalen pijp en flexibele slang. Kun je alleen de slang vervangen, of moet het hele ‘pijpensysteem’ eruit? Of moet dan zelfs de hele motor eruit? Maak me zorgen… Alle hulp welkom.

Xantia bj 2000, 2l, 16v

Afbeelding Bijlagen
xantia_slang.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
citroen23
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6897
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
- Xantia activa V6
Gepost: 22 juli 2020 01:30 PM
  [ # 1 ]

Waar lopen de uiteinden van de slang/leiding heen ? Is het een xantia met automaat ? dan kan er gezocht worden naar de juiste leiding. Leiding vervangen kan door het LHM circuit drukloos te maken.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24216
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 juli 2020 04:46 PM
  [ # 2 ]

de rubber slang is een geheel met de ijzeren leiding waar die aan zit. die moet geheel vervangen. Kijk idd waar een en ander vandaan komt en heen gaat.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3150
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 22 juli 2020 05:47 PM
  [ # 3 ]

Zijn spijtig genoeg niet makkelijk meer te vinden .

Lat ons weten welke het juist is , kunnen we mee zoeken .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
moreredwine
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-09-2019

Gepost: 22 juli 2020 06:02 PM
  [ # 4 ]

De Xant is handgeschakeld. Dank jullie voor het meedenken tot zover. Ga morgenavond onder de auto (staat op ramps) weer verder kijken, hoop dat ik wat wijzer word. Ik laat het weten.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8279
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 22 juli 2020 07:20 PM
  [ # 5 ]

Volgens mij is hij van de stuurbekrachtiging.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Aabenda
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 23-04-2019

Gepost: 22 juli 2020 07:50 PM
  [ # 6 ]

Zeker weten , stuurbekrachtiging.
Ze zijn vroeg of laat allemaal aan de beurt .
Als je een garage hebt die handig is en wil zijn , valt er via hydrauliek spul iets te maken , is ook bij mij gebeurt.
Anders een nieuwe .

Succes Benno

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 juli 2020 08:39 PM
  [ # 7 ]

Nieuw zijn ze vrij prijzig, ik geloof ca 300 euro. Iedere hydroliekboer kan hem echter namaken voor een paar tientjes. Systeem drukloos maken en leiding loshalen ,is ca 20 min werk. Voor de wartel op het stuurhuis moet je onder de auto en is een afgezaagde steeksleutel erg fijn. Ik geloof nr 12.
Dan leiding meenemen naar de hydroliekboer,hij zal je wartels willen hergebruiken, die zijn niet standaard.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
wim
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 24 juli 2020 01:31 PM
  [ # 8 ]

Misschien dat je hier iets aan hebt. Niet naast de deur, maar verzenden kan altijd.  https://www.drxantia.com/index.php/en/products/1263/25/hid-pressure-pipes/xantia-power-steering-pipe-detail

teveel citroenen

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3150
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 24 juli 2020 02:41 PM
  [ # 9 ]

Als het deze is heb ik die nog voor jou liggen !!

https://myalbum.com/album/CDy77cYaB9nC

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
moreredwine
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-09-2019

Gepost: 24 juli 2020 06:51 PM
  [ # 10 ]

Beste mensen, allereerst bedankt voor alle steun! Walter dank voor het aanbod, maar hij is het helaas niet. Wim, dat is grappig, naast een bedrijf in Schotland was dit tot nu toe de enige die ik gisteren ook vond. In Turkije dus. Voor ongeveer 70 e excl post. Staat bij dat je code op de slang goed moet verifieren. Heb ik gedaan en die van mij is helaas anders: ik heb DY 3516 W 10mm. Ik ga hem toch maar bestellen, de overeenkomsten zijn tamelijk groot. En 70 euro valt dan ook wel mee… denk ik. Mocht dit niet lukken dan zoek ik een hydroliekbedrijf. Zou mooi zijn als er een stappenplan is om deze reparatie uit te voeren. Om het onderdeel te verwijderen eerst de druk van het systeem. Kan iemand uitleggen hoe ik dat op juiste manier moet doen? Merci!

Afbeelding Bijlagen
hp_slang.JPGXant.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
wim
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 24 juli 2020 08:26 PM
  [ # 11 ]

Als je het adres hebt van het schotse bedrijf, graag. Het nummer dat je nodig hebt, is het officiële citroen nummer. bv 4023 G6. Dat is zeker niet het nummer op de slang dat op de foto staat. Het officiële nummer kun je hier vinden aan de hand van het VIN nummer (chassisnummer)  van de auto.  http://cats.plentycar.ru/citroen/?lang=en#  of http://www.catcar.info/citroen/?lang=en&l=

teveel citroenen

Profiel  
 
moreredwine
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-09-2019

Gepost: 25 juli 2020 11:27 AM
  [ # 12 ]

Dank Wim, ik ga dat meteen natrekken.

Profiel  
 
moreredwine
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-09-2019

Gepost: 25 juli 2020 03:15 PM
  [ # 13 ]

Via de link het juiste onderdeel kunnen vinden. Het gaat om Citroen Part Number: 4023 H8. Heb het inmiddels besteld in Turkije. In Schotland zit ook een leverancier, maar deze hogedrukpijpen waren alleen geschikt voor typen X1. Later meer…

https://tinyurl.com/y5zafbvm

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 26 juli 2020 08:13 PM
  [ # 14 ]

Auto drukloos maken : voorwielen op bruggetjes als je geen brug hebt. Auto moet op zn wielen staan. Dan in de laagste stand zetten met lopende motor. Motor afzetten en dan bout 12 vooraan op het blok waar de voorraadbol op zit een beetje losdraaien. NIET eruitdraaien! Je hoort de druk wegstromen. Bout 12 weer vastzetten.Leiding vervangen en na starten ontlucht ie vanzelf en komt ie na starten even later weer omhoog. Wel in de rijstand zetten natuurlijk.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8279
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 27 juli 2020 10:49 AM
  [ # 15 ]

Ook nog even het stuur een paar keer van helemaal links naar helemaal rechts draaien.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook