Probleem met Afstandsbediening (centrale deurvergrendeling)
Ruitertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 08-07-2015

Gepost: 22 juli 2020 09:49 PM

Goedenavond,

Na inmiddels alweer wat probleemloze jaartjes met de C2 heb ik eindelijk weer een nieuwe uitdaging Wink

Het probleem is dat de centrale vergrendeling (meestal) niet meer te bedienen is met de afstandsbediening. Batterij vervangen (inmiddels twee keer) en ook de ‘inleerprocedure’ volgens de beschrijving in de handleiding meermaals doorlopen ... geen succes. Ook de betreffende zekering gecontroleerd en ondanks dat deze nog goed leek voor een nieuwe vervangen ... ook geen verschil.

Tijdens een van de inleermomenten kwam ik er bij toeval achter dat zodra de sleutel in het contact gezeten heeft, en ik dan op de vergrendel/ontgrendelknop druk, de afstandsbediening dan wél werkt. Als ik dan (bijna voldaan) weer buiten de auto sta om de vergrendeling in te schakelen functioneert deze weer niet.

Het is niet alleen de afstand, want als ik dan weer in de auto ga zitten, met de sleutel nabij het contact werkt deze weer niet.

Het kán natuurlijk toeval zijn dat de sleutel het op sommige momenten net goed doet, terwijl deze eigenlijk defect-achtig is, maar voorlopig kan ik het gedrag nog niet zo duiden dat het direct naar de sleutel zelf leidt.


Iemand enig idee waar ik het zou moeten zoeken? Het forum al afgespeurd, maar daarmee kom ik er voorlopig nog niet uit.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 23 juli 2020 10:21 AM
  [ # 1 ]

Er al aan gedacht dat je microschakelaars versleten kunnen zijn: Als je handig bent met een kleine soldeerbout kun je die vervangen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook