

























Totaal aantal Berichten: 7280
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Voor de merkfundamentalisten is er waarschijnlijk geen duisterder merk denkbaar dan het Duitse Audi. Dat weerhield mij er niet van de Axel in te wisselen voor een échte gezinscruiser!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












Totaal aantal Berichten: 1199
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Tja ik mag niets zeggen over/tegen Duitse gezinscabrio’s
Mooie kleurcombi met die porneauxrode kap!
Heb je een quattro weten te bemachtigen?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, BMW 325Ci Cabrio 2006
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!























Totaal aantal Berichten: 4903
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
mwoa, van alle beschikbare audi’s, had je een lelijkere kunnen kiezen. Deze mag er best zijn!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa











Totaal aantal Berichten: 1096
Geregistreerd: 30-04-2006
- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Is toch geen straf om in te rijden!
Huidig assortiment: 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004,C3 1.6 e-HDI 2012












































Totaal aantal Berichten: 27583
Geregistreerd: 27-04-2004
- C1 5 deurs
- C5 Berline
- C4 (2004-heden) Cactus
RensKorevaar schreef:
Ben je al genaturaliseerd Rens?
Leuke bak! Gefeliciteerd. Het dashboard alleen al is erg mooi.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





























Totaal aantal Berichten: 10269
Geregistreerd: 06-05-2007
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Mooie ‘understated’ kleurcombi ook. Volgens mij heb je daar een erg plezierige auto aan
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
En zweeft net zo goed als elke Citroën:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


























Totaal aantal Berichten: 7280
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Rogier 1975 schreef:Heb je een quattro weten te bemachtigen?
Nee, ‘t is eigenlijk maar een instappertje met de 1.8 turbo viercilinder twintigklepper, en een handgeschakelde vijfbak. En traction avant dus. Maar wel heel veel leuke opties. En die rode kap hè. Dat maakt ‘m helemaal af.
Vorig jaar augustus heb ik voor het eerst serieus kennis gemaakt met het cabriorijden door een weekendje weg te mogen in de auto van een goede vriend. Dat was ook in een A4 uit 2007, met dezelfde kleur (Quarzgrau) en zelfde nappalederen bekleding (Weinrot) maar dan met een zwarte kap. Die was echter voorzien van de 3.2 V6 (255 pk), tiptronic volautomaat en vierwielaandrijving. Rijdt fantastisch maar een gemiddeld verbruik van 1 op 8 vind ik wat gortig, de direct ingespoten motoren zijn niet probleemloos en quattro maakt hem een stuk zwaarder. Het verschil tussen de 3.2 en de mijne is zo’n 200 kilo. De mijne heeft nog wel een troefkaart in handen: het blokje is Abt getuned (met certificaat van Pon) en zou volgens de overlevering 220 pk moeten leveren. Of er daadwerkelijk zo veel paarden gemobiliseerd worden moet nog maar eens blijken op de rollenbank, maar het is zeker meer dan de 163pk die het BFB-blokje origineel leverde. Hij is ook echt behoorlijk snel, al moet je hem daarvoor wel lekker uitwringen. Hij schreeuwt het dan lekker uit, als een Duitse zestienklepper uit de jaren ‘80. Bakken karakter dus. En door het relatief lichtere gewicht (1515 kilo) en een redelijk licht blok ver voor de vooras stuurt het prima, alhoewel het natuurlijk geen BMW is. Tenslotte (en niet onbelangrijk): met een verbruik van 1 op 12 gemiddeld zijn de brandstofkosten nog best schappelijk.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


























Totaal aantal Berichten: 7280
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nielsje schreef:En zweeft net zo goed als elke Citroën
Hij heeft immers ook een veerbol:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


























Totaal aantal Berichten: 7280
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Penny Lane schreef:Mooie ‘understated’ kleurcombi ook. Volgens mij heb je daar een erg plezierige auto aan
Derk
Ja, zeker. Is een heel fijne (reis)auto. Alles zit er op, maar met de kap dicht ook gewoon stil bijvoorbeeld. Qua achterstallig onderhoud was het wel een beetje spannend (later meer) maar na een goede shakedown zijn we er lekker mee op vakantie in de Dordogne/Lot geweest. En geen slag gemist!
Wat ik ook mooi vind: alhoewel de A4 zeker geen typische ‘liefhebbersauto’ is levert hij op de weg heel veel leuke reacties en opgestoken duimpjes op. Net als hier op het forum, zo blijkt
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 40897
Geregistreerd: 26-02-2005
- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Ik ben blij om te lezen dat er meer afvalligen zijn. Natuurlijk heb je afvallig zijn en afvallig zijn, maar met de aanschaf van een opgepluste Volkswagen kom je aardig in de buurt van het uber-afvallige zijn: dan koop je namelijk een echte premium auto: een mercedes-benz.
Leuke wagen 2d, leuke kleurstellingen ook. Maar ja, toch een soort passat-oben-ohne hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!


























Totaal aantal Berichten: 7766
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
waterman schreef:passat-oben-ohne
Moet dat niet passat-ohne-oben zijn?














































Totaal aantal Berichten: 40897
Geregistreerd: 26-02-2005
- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Kent uw klassiekers Herr Jongejan:
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Oben_ohne
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!



























Totaal aantal Berichten: 8580
Geregistreerd: 21-04-2006
- C5 3.0 V6 exclusive.
Topless??
Edit: dit soort domme reacties krijg je dus als niet even eerst op de link klikt….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.
Oftewel: don’t jump into conclusions.
Wim,
Disciplus Simplex