3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
2d’s A4 Cabriolet (B7)
Breeze
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 13 december 2020 04:15 PM
  [ # 31 ]

Verbaast me niets, altijd wel gedacht.

Adri

Profiel  
 
2d
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7295
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 december 2020 05:11 PM
  [ # 32 ]

Ach, op deze manier heb ik in ieder geval iets om naar uit te kijken in deze lastige tijd.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40989
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 13 december 2020 05:33 PM
  [ # 33 ]

Ik herken dat gevoel. Troost je, we gaan echt nog wel op pad. De Alpen lonken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
2d
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7295
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 december 2020 05:33 PM
  [ # 34 ]

Amen!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vanderveenjoris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 15-03-2021

Gepost: 26 maart 2021 04:23 PM
  [ # 35 ]

Voor een cabrio ziet de A4 er prima uit. Alleen zou ik eerder voor zwart kiezen. Is het trouwens de quattro model? Het is zeker een fijn gevoel om op volle snelheid te toeren. Heb je toevallig ook radio ontvangst problemen? Ik had dat toen ervaren met mijn oude B4 model. Lastige van de A4 cabrio’s is het olieverbruik.

Kies voor de juiste inbraakpreventie: Lees hier

Profiel  
 
2d
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7295
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 april 2021 07:01 PM
  [ # 36 ]

Een Audi (of elk ander VAG-product) lekt of verbruikt olie. In het geval van onze auto betreft het een lekkage van de pakkingen voor het klepdeksel en de distributiekettingspanner. Echt verbruiken doet de 1.8T niet, dat zijn met name de latere TFSI’s.

Afijn, we gaan het aanpakken, samen met de distributie, waterpomp, multiriem, en nog een zwikje aan preventief onderhoud.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9593
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 april 2021 08:52 PM
  [ # 37 ]

Lekkere bruggen. Werkt zo makkelijk.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
2d
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7295
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 27 april 2021 05:47 PM
  [ # 38 ]

Vooral heel gemakkelijk inderdaad, en ook makkelijk weer op te bergen. Zijn ook stabiel genoeg om kort onder de auto door te kruipen, maar voor het betere duw- en trekwerk aan de auto (onderstel, wielophanging), zou ik wel een paar extra steuntjes plaatsen.

Afijn, lekker aan de gang hoor.

Eerst het elektro-pneumatisch bediend handgas (Forté flush doe je op 1500 tpm met af en toe een trapje naar 3500)

De hoeveelheid black sludge viel me enorm mee. Of de Forté heeft echt wonderen verricht. Carter geïnspecteerd met de endoscoop en dat is zo schoon dat hij er niet af hoeft. Oliepompzeef niet kunnen inspecteren dus dat is een klein gokje. Misschien een keer preventief de oliedruk meten.

Speciaalgereedschap om de distributiekettingspanner te ontspannen. Geeft nét genoeg ruimte om de pakking (bij de dealer vandaan) er tussen te pielen.

Notoir ‘elleboogje’ van de PCV (carterventilatie) wat altijd stuk gaat. En het halve blok onder de olie blaast. Nieuwe erin is makkelijk, als je eerst het koelsysteem leeg laat lopen, alle leidingen aan de kant legt en het inlaatspruitstuk verwijdert

Injectorgalerij eruit, vlak voor het wegnemen van het spruitstuk. Injectoren worden nog getest en ultrasoon gereinigd voor ze terug gaan. Uiteraard maak ik alle onderdelen ook netjes schoon voor ze terug gaan.

Kunststof van 14+ jaar oud wil nog wel eens breken. Gelukkig staat overal een onderdeelnummer in. Deze kostte nieuw bij de dealer acht euro. Hij is alleen geel nu.

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7295
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 mei 2021 04:25 PM
  [ # 39 ]

En weer bijna in elkaar:

Stiekem best trots op mezelf, want dit is officieel mijn eerste distributieriemwissel! Weliswaar een redelijk eenvoudige (één krukastandwiel, één nokkenastandwiel, een waterpomp, hydraulische voorspanner en spanrol), maar toch. Klepdeksel ook weer gemonteerd (met OEM pakkingset), en gelijk ook nieuwe spanner en looprol voor de multiriem gemonteerd.

Op zich is het geen ingewikkelde auto om aan te werken, maar echt straight forward is het ook niet. Heel veel eenvoudige stappen maken het toch wel een uitdaging. Het helpt om alles te documenteren, op de foto te zetten, bevestigingsmateriaal gelabeld in zakjes opbergen, etc. En een goed werkplaatshandboek natuurlijk. Bovendien is er op youtube ook veel te vinden.

Nog iets wat ik wel wist, en waar ik nu wat aandacht aan geef: roest in de paravan door een lekke accu. Door de vorige ‘garagist’ wel onder de tectyl gebaggerd, maar niet ontroest. Gaan we netjes maken dus.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook