BX 1.6 injectie
Btbthomasb
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-11-2017

- 2CV Arndt verbreed
- BX TRS
- CX GTI turbo
Gepost: 21 september 2020 01:43 PM

Hallo,

Vorig jaar mijn citroen bx 1.9 trs automaat omgebouwd naar een 1.6 tzi handbak.
Nu hebben we het probleem dat de bobine kabel, geen stroom krijgt.
Motor heeft dus ook nog niet gelopen in de auto!

De Ecu heb ik al door laten meten en die leek goed.

Iemand enig idee waar ik nog kan zoeken?

Het betreffende model heeft deze bobine:
LINK


Gr Thomas

Citroën CX GTI turbo I, 2cv6, Dyane 6, AK250, AMI 8 & BX.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 21 september 2020 10:15 PM
  [ # 1 ]

Een automaat heeft toch een schakelaar waarbij alleen gestart kan worden in P of N?
Misschien daar ergens?
Of defect contactslot…

Profiel  
 
Btbthomasb
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-11-2017

- 2CV Arndt verbreed
- BX TRS
- CX GTI turbo
Gepost: 24 september 2020 10:56 AM
  [ # 2 ]

Hallo,

Contactslot is wel goed, dat dachten wij ook, konden hem alleen nog niet vinden.

Vanavond weer een poging.

Gr Thomas

Citroën CX GTI turbo I, 2cv6, Dyane 6, AK250, AMI 8 & BX.

Profiel  
 
Btbthomasb
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-11-2017

- 2CV Arndt verbreed
- BX TRS
- CX GTI turbo
Gepost: 07 maart 2021 02:03 PM
  [ # 3 ]

Hallo,

Heb mijn bx helaas nog niet aan de praat Sad
voorgaande probleem bleek een omgedraaide stekker aansluiting onder de accubak.

Nu heb ik last van het volgende:
De auto wil niet altijd starten, en als hij wel start valt hij na een tijdje (1 minuut +-)weer vanzelf uit.
De auto wil daarna niet meer starten, met en zonder gas niet.

Daarbij loopt de benzine pomp zoals het hoort en de benzine komt ook in het injectiehuis met veel druk/snelheid.

Ondertussen het volgende vervangen van de 1.6 met monopoint injectie:
monopointnjector, membraam en veer op het injectie huis.
Bobine, bougies en bougiekabels.

Iemand enig idee??

Met vriendelijke groet,

Thomas

Citroën CX GTI turbo I, 2cv6, Dyane 6, AK250, AMI 8 & BX.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 07 maart 2021 05:25 PM
  [ # 4 ]
Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 375
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 07 maart 2021 08:38 PM
  [ # 5 ]

Aanvulling op wat Hilko schrijft : weerstand ligt tussen ca. 300 en ca.500 Ohm. De sensor wekt een wisselspanning op en moet tijdens het starten hoger zijn dan 5 Volt. Bij lopende motor loopt de spanning met het motortoerental mee op en neer tot max. ca. 8 Volt.
Niet vergeten stekker en kabel controleren.

Het probleem kan eventueel in twee delen zijn : slecht of helemaal niet willen starten en nadat de motor is aangeslagen,  de koude stationaire motorloop niet goed funktioneert. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Is het een Magneti Marelli 5G of 6G inspuitsysteem. De staionaire motor regeling is verschillend uitgevoerd.

Profiel  
 
Btbthomasb
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-11-2017

- 2CV Arndt verbreed
- BX TRS
- CX GTI turbo
Gepost: 08 maart 2021 10:22 AM
  [ # 6 ]

Hallo,

Straks ga ik die weerstanden eens proberen te checken.

Het gaat om een G6.10 systeem in ieder geval.

Citroën CX GTI turbo I, 2cv6, Dyane 6, AK250, AMI 8 & BX.

Profiel  
 
Walon
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 22 januari 2024 09:59 AM
  [ # 7 ]

BDP sensor… vind er maar eens een.
Weet iemand het parts nummer van een BDP sensor bij een leverancier zoals Valeo ? Onze 1.6 TZI automaat heeft weer eens strubbels.

Mijn vaste automaterialen zaak heeft van alles nagezocht. Inmiddels zijn we twee pogingen onderweg. De eerste uit het Stellantis boek heb ik laten liggen want die leek er niet eens op (hun schade want retourneren kan niet) en de tweede was look-alike maar na wat aanpassing doet hij het niet.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 januari 2024 10:03 AM
  [ # 8 ]

Origineel is dat een sensor van Bosch. Het bosch nummer van deze sensoren is 0 986 280 402.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Walon
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 22 januari 2024 10:07 AM
  [ # 9 ]

thx, ik begrijp echt niet hoe je zoiets in no time voor elkaar krijgt. Maar bij de meeste posts van jou denk ik: hoe dan? Super en altijd leerzaam

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 januari 2024 10:10 AM
  [ # 10 ]
Walon schreef:

Maar bij de meeste posts van jou denk ik: hoe dan?

Laughing 30 jaar ervaring. De Bx was gedurende lange tijd m’n dagelijks werk.. daarbij gebruikten we deze sensoren ook om elektronisch ontstekingen te bouwen voor oldtimers. Die info is dus blijven hangen .

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Walon
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 20 april 2024 10:31 AM
  [ # 11 ]

Onze BX 1.6 TZI. Afgelopen weken liep hij in het begin wat onregelmatig maar dat was in no-time weg. Afgelopen maandag, koude motor, h-e-l-e-m-a-a-l niets meer. Wegenwacht er bij; BDP sensor. De nieuw-uit-de-doos sensor deed het niet (foutje Bosch?) maar de bestaande schoongemaakt liep als een zonnetje.

De dagen erna: al snel toch weer wat onbehagen bij de koude start. Vanmorgen: doorstarten doorstarten en jawel, lopen. Eenmaal gelopen is het aanraken en lopen, ook na tien seconden.

Overigens is het al de derde BDP sensor door de afgelopen drie/vier jaren heen. Telkens: perfecte starter tot het ineens over is.

Iemand een idee?

Afgezien van een werkende (andere, nieuwe) BDP sensor, wat zou de oorzaak kunnen zijn dat dit telkens terug komt? Niets zo vervelend als een wagen die niet betrouwbaar is. In feite heb je dan geen wagen.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3536
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 20 april 2024 11:26 AM
  [ # 12 ]

Als je na 3 sensors nog steeds BDP problemen hebt dan zou ik eerst eens naar de stekkers en kabels kijken.
Iedere keer als je een nieuwe sensor monteert kras je even over de geoxideerde pennen heen , dan werkt het weer even.
Het signaal van die BDP sensoren ( of het nu VR ( met een spoel) of hall sensoren zij. is heel klein.
Ook nog naar kijken: Geen sensor kabels in de buurt van de ontsteking leggen !
Je zou de eerste niet zijn die storingen krijgt doordat de laagspanning naast de hoogspanning ligt. Zelfs met afgeschermde kabels kun je nog piek-pulsen krijgen!.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook