Aftermarket radio
petervo53
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 26-12-2005

Gepost: 29 september 2020 10:17 AM

In mijn Berlingo van 2017 een nieuwe radio gemonteerd.
Mijn vraag is kan ik op een of andere manier de functies terug halen zoals bandenspanningscontrole en de andere zelf te veranderen instellingen voor de verlichting,parkeerhulp ED.

Ben benieuwd naar de reacties en ervaringen.

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 07 oktober 2020 09:09 AM
  [ # 1 ]

Hallo,

dit is geen enkel probleem. Dit monteer ik wekelijks, je moet daarvoor een stuurwieladapter monteren, samen met een adaptersnoertje om deze adapter met je aftermarket te verbinden. Dit snoertje is in functie van het merk van je aftermarket radio, voor de grote bekende merken zijn die leverbaar. Parkeersensoren krijg je terug door een uitgebreidere stuurwielbediening te nemen of een canbus adaptertje, dan krijg je terug biepjes te horen. elke goede caraudio zaak kan je dit leveren, ik heb ze ook op stock mocht je er niet aan geraken. Een van de meest uitgebreide merken is M-use, die bieden elke oplossing aan.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
petervo53
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 26-12-2005

Gepost: 07 oktober 2020 09:59 AM
  [ # 2 ]

Oke dank u wel voor de inlichting.

Profiel  
 
petervo53
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 26-12-2005

Gepost: 07 oktober 2020 03:58 PM
  [ # 3 ]

Onderstaande bijlagen heb ik aangeschaft maar ik kom niet uit de manual hoe de lead kabel moet worden aangesloten.Het staat er zeer onduidelijk in beschreven.
Misschien kun jij me hier bij verder helpen.
Ik zou je zeer dankbaar zijn hiervoor.

groetjes

Afbeelding Bijlagen
Leadkabel.jpgStuurwielbedieningsinterface.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 07 oktober 2020 05:36 PM
  [ # 4 ]

Welk merk is jouw radio ? Allereerst moet bij de meeste stuurwielbedieningen de juiste aansluitvolgorde gevolgd worden of die dingen werken gewoon niet. Dus eerst de module op de juiste manier aan de radio aansluiten en dan pas de stroom aansluiten vanuit de wagen. De toestellen “programeren” zichzelf op basis van welke radio ze voelen, stop je eerst de zijde van de auto in, en dan pas de radio , hebben zij even geen radiomerk herkend en loopt het fout. Bij de “grote” merken, Pioneer, Alpine, Kenwood en dergelijke is er gewoon sprake van een kabeltje dat je in die blauwe module moet insteken en vervolgens de stekker in de radio klaar. Bij uw lead kabel gat het een kwestie zijn van die zwarte draadbruggetjes op de juiste wijze samen te stellen en dan de juiste draad te gaan verbinden met de juiste draad op de radio.  Maar eerst moeten we het merk van de radio kennen.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
petervo53
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 26-12-2005

Gepost: 14 oktober 2020 10:38 AM
  [ # 5 ]

De radio waarover het gaat is de te zien in deze link:
https://www.audiovolt.nl/product/citroen-berlingo-jumpy-c2-en-c3-android-10-navigatie-met-dsp-dab-carplay-optie/

Verder kun je in de instellingen aangeven wel Can Type in de auto aanwezig is maar in de merken lijst komt geen Citroen voor.
met welke ander merk is de Berlingo eventueel compatible?

Mocht ik er toch niet uitkomen heft U in Z.Limburg een steunpunt waar ik naar toe kan gaan?

Groetjes.

 

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 14 oktober 2020 06:49 PM
  [ # 6 ]

Beste,

helaas met dit soort merkloze toestellen heb ik de ervaring dat het niet gaat lukken. Om de stuurwielbediening en de menufunsties terug te krijgen moet ik een adapter kunnen plaatsen die allereerst de auto exact moet herkennen via de canbus en die vervolgens de “taal” kent van bv een Alpine of Pioneer toestel. De beschikbare canbusadapters kennen de codes van de grote merken, Alpine, Pioneer, Sony enz..omdat die merken mooi stabiel zijn in hun protocollen. Het soort toesetllen waarover jij het hebt kennen uw Citroen Berlingo niet en gaan dus meestal maar gedeeltelijk werken. Verder is daar ook geen serviceafdeling beschikbaar waar we info kunnen verkrijgen . Ik zou je adviseren om bij een goede caraudio dealer in je streek binnen te stappen en daar een merktoestel te kopen samen met de juiste stuurwielinterface. Laat het eventueel daar inbouwen als je niet zeker bent wat je moet doen. Dat kan je veel kosten aan je wagen besparen. Ik ben er zeker van dat je een goede dealer ( mijn voorkeur gaat uit naar Alpine) gaat vinden die jou kan verder helpen. Je bent ook steeds bij mij welkom, maar ik wil hier op het forum liefst geen reclame maken. Mocht je daarvoor kiezen hoor ik het wel. Groeten, Bart.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook