8 van de 17
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
De C5 van Penny Lane - Achteras opknappen
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24328
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 oktober 2020 08:17 AM
  [ # 106 ]

Ik zeg nog steeds:  Kappen met dat hok!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
EW
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-08-2004

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V LPG-G3
Gepost: 19 oktober 2020 08:59 AM
  [ # 107 ]

Ik denk zeker dat Derk dat in zijn achterhoofd zal moeten houden. Maar volgens mij gaat hij dat ook doen.

Profiel  
 
graddus
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15092
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 19 oktober 2020 09:16 AM
  [ # 108 ]

Dat past toch helemaal niet in zijn spectrum, laat die jongen nou toch lekker Smile

Profiel  
 
JKER
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1264
Geregistreerd: 31-10-2005

- Saxo 1.1i
Gepost: 19 oktober 2020 09:27 AM
  [ # 109 ]

Derk houdt wel van een uitdaging, en zolang het zo prozaisch opgeschreven wordt, mag hij van mij….

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24328
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 oktober 2020 10:16 AM
  [ # 110 ]
graddus schreef:

Dat past toch helemaal niet in zijn spectrum, laat die jongen nou toch lekker Smile

Ik word helemaal akelig van de zelfkastijding van die jongen!

 

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Percheron
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 06-01-2019

Gepost: 19 oktober 2020 11:59 AM
  [ # 111 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]


Wat dacht je van mij? Ik maak hem dagelijks mee. Maar ik zie ook dat als er iets op uit te zoeken valt en iets van valt te leren, en tegelijkertijd toch ook verbetering valt aan te brengen in zo’n auto, dat hij dan in de 7e hemel is. Hij krijgt het gewoon voor elkaar!
Dat wil ik hem absoluut niet ontnemen en is ook prachtig en inspirerend om te zien Smile


I.

Profiel  
 
Penny Lane
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10109
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Gepost: 19 oktober 2020 12:14 PM
  [ # 112 ]

Afijn, ik heb dus een setje van die voorschakelweerstanden uit een Break uit 2002 met dezelfde aandrijving getrokken. De onderste weerstand heb ik niet nu nodig natuurlijk maar je kunt ze net zo goed liggen hebben. Als ik nog ‘s een 406 Coupé ga halen passen ze daar ook weer in, dus whatever.

De eerste weerstand heb ik doorgesoldeerd met zilvertin. De weerstand zelf is goed en corrosie in de aanhechting van de spoel op de grondplaat is hiermee lekker vertraagd. Die weerstand had ik meteen naast het wrak waar-ie uitkomt al even gemeten en die is verder prima. Nu zit de stekker ook weer geborgd en dan valt ‘t ook niet meer spontaan uit elkaar onder het rijden. Daarna heb ik de relais nog eens tevoorschijn gepeuterd en de eerste met de probe bekrachtigd. De lage snelheid schakelt dan inderdaad in.

Bij het bekrachtigen van het middelste relais met de probe schakelt dan niet de fan, maar het multirelais in de BSM in. Klopt ook wel natuurlijk, er is namelijk geen spanning om door te verbinden naar de fan. Dus het tweede relais eruit, de voet gehotwired en het eerste relais bekrachtigd. En dan draait de fan dus wél en inderdaad ook sneller dan in de lage stand. En het is dus inderdaad zo dat de koelfan in de lage snelheid en in de airco-snelheid alleen aanslaat als het eerste relais bekrachtigd wordt. Dus zolang er geen temperatuur gesignaleerd wordt draait de koelfan, ook met de airco aan, niet. Dat tweede relais zou dan best bekrachtigd kunnen staan, maar die krijgt dan geen spanning geleverd om door te schakelen naar de fan. Dat gebeurt pas als het eerste relais inschakelt. Gevolg is dat als de onderste voorschakelweerstand (bruin) affikt er voor het rijden niks aan de hand is, maar dat je airco wel eens op zou kunnen houden omdat de koelfan niet juist reageert. Als de bovenste (grijze) voorschakelweerstand affikt heb je alleen nog de hoge snelheid en dan wordt-ie in de file knap heet voordat de fan inschakelt. Bovendien is je airco dan ook uit omdat er geen voeding voor de koelfan meer is in de lage snelheden. En dat veroorzaakt inderdaad een P0485, want de ECU ziet dan dat er een storing in de voeding van de lage snelheid zit.

Aangezien alles dus voorin de neus nu correct werkt ben ik maar begonnen om de bumper er weer voor te knutselen. Dan kan er daarna weer een onderplaat onder en dan is de boel in de motorruimte op eventuele BSM-gekte na weer ontstoord. Het vermoeden is nu echter dat verdere irritaties vooral aan een verkeerd geconfigureerde BSI liggen (zie de vreemde signalering van een automatische bak). Maar daar is wel wat aan te doen. De antennestoring betreft inderdaad de elektronica in de voet, maar naar het schijnt heeft ongeveer elke Ph1/Ph2 die storing. Dan ga ik er dus lekker niks aan doen. De ontvangst is goed genoeg en als een melding daarvandaan geen kwaad kan zit ‘t me niet dwars.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8400
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 19 oktober 2020 01:32 PM
  [ # 113 ]

Als je met lexia naar BSI gaat en dan kiest voor telecoderen is er een item waar je een hele lijst met mogelijkheden/instellingen krijgt. Heb je daar al gekeken?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10109
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Gepost: 19 oktober 2020 02:34 PM
  [ # 114 ]

Ja, maar dat dan moet opnieuw. Daar wil ik nu andere dingen van weten.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10109
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Gepost: 19 oktober 2020 04:05 PM
  [ # 115 ]

In ieder geval zit de voorkant weer in elkaar. De onderplaat was even fröbelen, daar was een hoekje af. Ik heb er een oud bromfiets-verzekeringsplaatje wat ik nog had liggen op gepopt en nu is dat bevestigingsgat ook weer netjes aanwezig.

Ik ga maar ‘s proberen of het ding nu in ieder geval weer rijdt. Dat zou zo moeten zijn, afgelopen zaterdag deed-ie het prima. Maar een wat uitgebreidere preofrit om te zien of er nog iets nieuws op wil spelen is wel aan de orde.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8400
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 19 oktober 2020 04:47 PM
  [ # 116 ]

Over de airco: bij de mijne (2002) gaat met airco aan de fan af en toe aan, ook als de motor nog niet op temperatuur is.
Tegelijkertijd gaat het stationair iets omhoog.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 384
Geregistreerd: 27-03-2011

- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 19 oktober 2020 05:00 PM
  [ # 117 ]

Laughing  Als dat bromfietsplaatje er op de snelweg ooit afvalt gaat de politie vast op zoek naar de bromfietser om de fikse bon van €250 uit te delen.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8400
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 19 oktober 2020 05:11 PM
  [ # 118 ]

Laughing

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10109
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Gepost: 19 oktober 2020 05:39 PM
  [ # 119 ]

Dan hebben ze er in ieder geval hun best op gedaan om dat uit te vogelen. ‘t Plaatje is uit 1996 en ik heb geen idee of die gegevens nog wel ergens bewaard worden.

In ieder geval is het resultaat na een proefrit over gemengd traject van 43 kilometer dat de auto het weer doet. Alleen de airco nog niet, maar nu kunnen we in ieder geval dat systeem testen. De computer gaf eerder alleen maar een storing op de voeding van de koelfan (dus: de juiste snelheid van de fan was niet beschikbaar) maar ik durf er geen eed op te zweren dat ‘t allemaal nu correct werkt. Ook al omdat de configuratie van de BSI niet op alle fronten correct is en het nog niet 100% zeker is dat de BSM vrij van fouten is. In ieder geval slaat de pomp niet aan. Dat kan natuurlijk ook nog een kwestie van die pomp zijn of weet ik wat, maar het is dan nu handig om dat eerst opnieuw uit te lezen. Maar goed, daar rijdt-ie dan nu eerst wel om.

Dat en de eco-modus zouden dan nu de laatste merkwaardigheden moeten zijn die er in het elektrisch systeem van de auto zitten en om daar verder iets mee te kunnen moet-ie eerst opnieuw aan de Lexia. Maar de koeling is nu keurig in orde. Er zijn geen lekkages meer en de fan werkt weer op alle snelheden. Ook de ontsteking ligt niet meer te miepen en de linker gordel laat zich normaal verstellen. Daarmee zijn dan de issues die de laatste dagen out of the blue instortten weer opgelost.

Nu heb ik er een voorkeur voor om, ook in het kader van toekomstig de-buggen, die configuratie redelijkerwijs correct te hebben. Met een beetje mazzel lost dat ook de eco-modus storing op. Dus dat wordt denk ik dan het volgende avontuur. Als er de komende tijd even niks instort…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8400
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 19 oktober 2020 06:04 PM
  [ # 120 ]

Jij zei: “Dus zolang er geen temperatuur gesignaleerd wordt draait de koelfan, ook met de airco aan, niet.”.
En ik zei dat bij mij de fan ook af en toe inslaat ten behoeve van de airco als de motor nog niet op temperatuur is.
Ik denk dat zulks de reden is dat je airco het niet doet.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
 
8 van de 17
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook