Stotteren en inhouden C4 piccasso 2015
renewil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 08-05-2017

Gepost: 23 oktober 2020 07:19 PM

Ik heb een vraag,

Ik heb een C4 Picasso uit 2015 1.6 THP
KM stand 115.100

Hij blijft stotteren en inhouden bij optrekken, en daarbij komt als je cruise control aan zet dat gaat ie ook horten en stoten.

Starten doet ie goed.

Klependeksel al vervangen, bobine vervangen, bougies vervangen.

Ketting zou goed zijn, volgens garage

Wat zou het nu nog kunnen zijn.

Verstuivers ?? Of een granulaat behandeling zou dat helpen ?

auto zit nog in de garantie.

Ik hoor het graag.

Profiel  
 
PAR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 21-10-2014

- GS/GSA GSA X3
- BX 16TRS
- (Grand) C4 Picasso C4 Piasso Intensive 155THP
- BX BX 16TRI
- Saxo 1.1
- C3 1.4
Gepost: 24 oktober 2020 05:46 PM
  [ # 1 ]

Helaas voor u zal dit wel niet onder garantie vallen. Wij rijden met een C4 Picasso 1.6THP uit 2014 en die begon ook in te houden maar reeds bij 60.000km. Bij de garage werd me duidelijk dat een granulaat reiniging van de motor helaas nodig was. Citroën ziet dit helaas niet als een defect waar de garantie voor geldt. Pas na aankoop van de wagen ben ik met forum in aanraking gekomen en las toen over de perikelen van de THP motoren. Niet echt om blij van te horen en de garage had er uiteraard ook niet over gezegd.
Auto rijdt nu weer tot tevredenheid en ik tank nu altijd V-Power of soortgelijk kwaliteit benzine. Dat zou mogelijk helpen om de interne vervuiling van de motor te vertragen. Verder laten we de motor met regelmaat lekker toeren draaien, want ook dat zou mogelijk helpen.
Helaas ook u zult hiermee moeten leren te leven en het enige alternatief lijkt te zijn: verkopen die auto.

Dit klinkt alles negatiefs en daarom deze kanttekening: het is een heerlijke auto om mee te rijden, erg comfortabel en zeer plezierig. Maar zoals velen hier al geschreven hebben. Citroën rijden is leren leven met de eigenzinnige problemen die het merk met zich meebrengt. Aan de andere kant het is niet alleen de schuld van Citroën, want deze motor is door PSA met BMW (en ik geloof ik VAG) ontwikkeld.

Profiel  
 
maestro12
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 07-04-2020

Gepost: 24 oktober 2020 05:59 PM
  [ # 2 ]

Zelfs een dure/schone benzine gaat je niet helpen bij motoren met directe injectie, alle fabrikanten die directe injectie gebruiken hebben er last van. De kleppen worden niet meer gereinigd door langskomend mengsel, het is dus een beetje standaard voor dit soort motoren om na ongeveer 50.000 á 60.000 km de (inlaat)kleppen op de één of andere manier te moeten reinigen.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3534
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 24 oktober 2020 07:07 PM
  [ # 3 ]
renewil schreef:

Ik heb een vraag,

Ik heb een C4 Picasso uit 2015 1.6 THP
KM stand 115.100
auto zit nog in de garantie.
Ik hoor het graag.

Als ik het goed begrijp heeft u hem pas en gekocht met een tweedehands garantie ?
Citroen erkent dit inderdaad niet na 115.000 km en 5 jaar, of u moet de “extended warranty” hebben en een goede advocaat.
In Principe moet je eerst een diagnose doen met een Citroen Diagnose apparaat ( of een andere, maar dan moet je heel goed weten wat je ziet aan fouten). Gezien het feit dat u de bobines en bougies al vervangen hebt lijkt me dat niet het geval geweest ? Dat zijn de “reparation de bonne fortune” oftewel op goed geluk.
De ketting kan best gerekt zijn, maar dat geeft niet dit resultaat en als dat wel een probleem wordt dat mondt dat uit in een lading foutmeldingen.
Als daaruit niets blijkt dan heb je zeer waarschijnlijk zoals reeds gezegd last van koolstof-aanslag in het inlaat traject.
De beste oplossing daarvoor is “carbon-cleaning”, dat verwijderd dat “chemisch”.

 

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
renewil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 08-05-2017

Gepost: 24 oktober 2020 07:17 PM
  [ # 4 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook de forumregels. police

Hallo,

Klopt en garage is in alles zeer behulpzaam en om uit zoeken. Daar ligt het niet aan qua garage.
Ik was gewoon zelf even op spoortocht om een idee in te brengen.

Carboncleaning en granulaten behandeling is niet het zelfde dussss??

Gr rene

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3534
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 24 oktober 2020 08:38 PM
  [ # 5 ]

Carbon cleaning en granulaatbehandeling hebben hetzelfde doel: Verwijderen van de koolaanslag op de inlaatkleppen en in het inlaatkanaal.
Ik zou maar eens met de garantie gever gaan praten wat zij kunnen en willen doen.
Het is niet echt waarschijnlijk dat je injectoren ( in België vaak verstuivers genaamd) al versleten zijn en als dat zo was dan nooit alle 4 tegelijk.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook