koppeling
achiel f
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 23-10-2020

Gepost: 24 oktober 2020 09:09 PM

2 jaar geleden begonnen de problemen, de Berlingo was dan 3 jaar oud. Tijdens het rijden ‘plakte’ het koppelingspedaal tegen de vloer en kon ik niet ontkoppelen, dus vast in 3de. Na de motor stilleggen kon ik het pedaal met de hand omhoog trekken. Probleem opgelost.
In de garage stelde men vast dat het kleine oliereservoir leeg was, dat voor de druk zorgt. De oliepomp werd vervangen. Maar na een tijd gebeurde het een paar maal opnieuw. Pedaal geklemd en niet kunnen schakelen. De garagist stelde nu voor om ook de 2de pomp te vervangen, maar kan niet garanderen dat het probleem dan opgelost is. Iemand hier dezelfde ervaring, en vooral een oplossing?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 oktober 2020 10:08 AM
  [ # 1 ]

Ten eerste, welke motor zit er in?
Ten tweede: een “pomp” lijkt me heel inwaarschijnlijk. Hij zal waarschijnlijk de koppelingscilinder bedoeld hebben. Te weinig vloeistof in het reservoir duidt op een lekkage. Dan komt er lucht in het systeem en dan werkt het niet goed meer. Als er nog meer vloeistof verdwijnt doen de remmen het ook niet meer. Het is dus zaak om de lekkage op te sporen. Die kan dus ook ergens in het remsysteem zitten!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 oktober 2020 09:16 PM
  [ # 2 ]

Ik heb hetzelfde gehad met mijn C5. Toen heb ik meteen allebei die cilinders vervangen omdat je niet kunt zien bij welke het euvel zit.

PS: jezelf voorstellen en reageren op een bericht mág hoor!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook