Reservewiel Berlingo 2010
Paling1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008

- C5 Aircross 1.2 Business
Gepost: 20 november 2020 04:27 PM

Gisteren bleek dat we een lekke band hadden met de Berlingo. Dikke schroef door het loopvlak.
Dus maar even het wiel verwisseld met het reservewiel.
Toen dacht ik: Ik leg het lekke wiel effe in de kofferbak dat scheelt geklooi bij de garage.
Maar nu blijkt dat het rek onder de auto eigenelijk helemaal niet gemaakt is om zonder wiel weer teruggezet te worden.
Doe ik iets fout?

Ik kan de schroef vanuit de kofferbak gewoon vast draaien maar daarna zit er een paar cm speling op het rek. Dan kleppert lekker tegen de bodem van de auto en de uitlaatdemper. Lijkt me niet echt de bedoeling.
Ook met het lekker wiel erin is dat rek niet echt goed vast te zetten.

Is er een andere manier om dat rek vast te zetten? Rek loshalen lukt ook niet echt. Ik had geen zin om echt onder de auto te kruipen terwijl die op de krik staat…

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 20 november 2020 05:05 PM
  [ # 1 ]

Nee hoor, niks fout..
Er moet gewoon een wiel in.
Of er een stuk hout tussen zetten?

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
Paling1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008

- C5 Aircross 1.2 Business
Gepost: 21 november 2020 11:49 AM
  [ # 2 ]

Aha, Ik had het met mijn Berlingo uit 2005 ook met een plankje hout, maar dat lijkt zo’n beunhaas oplossing Wink
Het is gewoon niet zo heel erg handig als je er per se een wiel in moet hebben. Zo moeilijk lijkt het me toch ook niet om iets te maken dat niet klappert als er geen wiel in zit…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook