cv werkt pas na 1 minuut
dvs4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 26-11-2020

Gepost: 26 november 2020 11:34 AM

Hoi wie kan mijn helpen met dit raadsel.
Ik heb sinds kort een Citroën c4 gekocht uit 2005 nu werkt de centrale vergrendeling goed zolang ik de auto niet start.
Zodra ik de auto start en weer uitdoe moet ik minimaal 1 minuut wachten voordat ik hem met de afstandsbediening dicht kan doen.
Openen en de lichten aandoen werkt goed alleen dicht doen niet wie weet waaraan dit kan liggen?

Profiel  
 
Bas V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Gepost: 28 november 2020 01:16 PM
  [ # 1 ]

Hoi dvs4, vage elektrische problemen zijn moeilijk te verhelpen, veel voorkomende oorzaken bij de C4 zijn:

1.
Kabelbreuk in de bekabeling naar de kofferbak toe, op de overgang naar de klep, dit komt door het vele open en dichtdoen waarbij de kabels steeds opnieuw mee moeten buigen. Door ouderdom wordt de kabelmantel hard en deze scheurt dan vervolgens door het buigen. Vooral de Coupé heeft hier last van volgens mij.

2.
Zelfde situatie en oorzaak maar dan bij de portieren.

3.
Deze oorzaak heeft al veel vage klachten bij mij veroorzaakt: corrosie op stekkertjes in de deur, met name die van de raambediening.

Kijk bijvoorbeeld bij wat dit laatste punt bij mij laatst veroorzaakte:
Klik

Hapert je raambediening? Dat zou erop kunnen wijzen dat dit stoort.

Profiel  
 
dvs4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 26-11-2020

Gepost: 28 november 2020 07:30 PM
  [ # 2 ]

oke ja voor de rest werkt alles gewoon goed en zolang ik het contact niet aanzet blijft hij open en dicht gaan maar zal wel eens kijken of ik ergens een draadbreuk zie bedankt voor de tip.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook