2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Ouwe liefde, Jaguar.
BertuCX
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 20-08-2004

- C5 2.0 16V Exclusive Break
Gepost: 05 december 2020 06:26 PM
  [ # 16 ]
BertuCX schreef:

De XJC is sowieso de mooiste, heb m nog.
Gaat ook niet weg. Als ik ga leggen ze mij dr maar in, zetten m op n houten bootje en met afgaand water…....

Dit was voor ik hoorde dat de loods waar ie staat verkocht is, gvdgv.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 december 2020 06:45 PM
  [ # 17 ]

Haha, mooi man. Als de Estafette in de lak zit gaat ie weer naar buiten en spuit ik alle holle ruimten vol met vet. Ik heb een drukbekerspuit van Sata met een mooie spuitlans en die auto rot nooit meer.

En dan nog nieuwe banden er onder en de vangbanden van de achterwielophanging vervangen, is een rotklus maar het is een apk eis.

Tussen het achterste subframe en de draagarmen zitten dikke canvas banden welke de draagarm opvangen als de wielen van de grond komen, om te voorkomen dat de schokbrekers die klappen moeten opvangen en die zijn na 40 jaar gebroken.

Maar om daar bij te komen moeten de draagarmen een heel stuk zakken, de schokbrekers moeten los en waarschijnlijk moeten de remslangen ook los, plus de remkrachtverdeler moet worden losgekoppeld van de draagarm.

Kortom: opa verveelt zich niet.

Vanmiddag even met de Jag gereden en het blijft een feest van een auto.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 december 2020 06:49 PM
  [ # 18 ]

Wel lullig van de coupe, kun je geen andere plek vinden?

Wat ik nog veel lulliger vind: een gozer heeft een Estafette gerestaureerd en hem net in de lak gespoten, ziet er prachtig uit.

Brandt de loods van de buren af en ook zijn loods blijft niks van over en de prachtige Estafette is een geblakerde hoop metaal, het kunststof dak gesmolten.

Profiel  
 
BertuCX
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 20-08-2004

- C5 2.0 16V Exclusive Break
Gepost: 05 december 2020 06:53 PM
  [ # 19 ]

En ik gister, weer ff stuk gereden, het is niet normaal hoe heerlijk relaxed je je in die XJ kunt voortbewegen, grace, pace and space allover!
Slegs de CX heeft de souplesse, maar die ontbeert weer kracht…...

Profiel  
 
BertuCX
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 20-08-2004

- C5 2.0 16V Exclusive Break
Gepost: 05 december 2020 08:38 PM
  [ # 20 ]
Han S schreef:

Wel lullig van de coupe, kun je geen andere plek vinden?

Wat ik nog veel lulliger vind: een gozer heeft een Estafette gerestaureerd en hem net in de lak gespoten, ziet er prachtig uit.

Brandt de loods van de buren af en ook zijn loods blijft niks van over en de prachtige Estafette is een geblakerde hoop metaal, het kunststof dak gesmolten.

Ja, ik zag het, treurig.

Kan wel n andere opslagplaats vinden, maar daar staat ie dan ook maar.
Ik wil nu gewoon één geweldige rijdende klassieker, nou, daar is die bruine uitstekend geschikt voor.
Hij is krijtgaaf, origineel Webasto vouwdak wat niet lekt(!), 200+ pk met die moderne motor, it stole my heart!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 december 2020 08:49 PM
  [ # 21 ]

Maar een nette XJ Coupe is heel veel geld waard. Ze kunnen behoorlijk roesten, maar daar lig ik onderhand geen seconde meer van wakker. Ik heb drie maanden liggen en zitten lassen aan die Renooit, was ernstig aangetast, maar die is nu rondom keihard, dus een XJ kan mij niet bang maken.

In welke staat is hij nu Bertus en wat denk je dat hij waard zal zijn?

Profiel  
 
BertuCX
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 20-08-2004

- C5 2.0 16V Exclusive Break
Gepost: 05 december 2020 08:59 PM
  [ # 22 ]

Ik heb m in 2007 voor t laatst apk laten keuren, toen veel lassen voor bij de ophanging gedaan.
Tot 2008 in gereden.
Voor het rechterachterwiel is ie echt doorgezakt op n tweekolommer, behoeft ernstig laswerk.
Is wel helemaal compleet, er ontbreekt geen chroomlijstje of wat dan ook.
En ook de wegdraaiende achterraampjes werkten uitstekend, is vaak anders.

Ik vraag er 5000 pietermannen voor,

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook