ontwaseming voorruit
zapp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 15-12-2020

Gepost: 16 december 2020 08:46 PM

De blower voor de ontwaseming van de voorruit van mijn DS3 doet het niet meer. De normale verwarming geeft wel een lichte luchtstroom, maar als ik hem op ontwaseming zet, moet hij flink gaan blazen. En dat werkt dus niet.
Heeft iemand tips (aanjagermotor? Relais? Regelunit?)
Het is een Cabrio 1.2 12_V PureTech 82 (uit 2016) met automatische airco.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 19 december 2020 01:49 PM
  [ # 1 ]

Onze Ds 3 heeft dit een tijd terug ook gehad, geen blower meer, ik heb het toen eens opgezocht op Google en blijkt meestal de regelunit te zijn die er de brui aan gegeven heeft.
Heb deze toen vervangen en het was terug in orde, die unit zit in het luchtkanaal ergens boven het gaspedaal. Het was wat gefriemel om hem te demonteren en terug te monteren (zit er met een soort bajonetsluiting in dus klein stukje draaien en eruit trekken) maar het is geen immense klus. Dus als je het door de dealer laat doen gaat de rekening aan werkuren je geen hartinfarct bezorgen, prijs van het onderdeel weet ik niet juist meer (je vindt ze ook on-line wel). Je kan het ook uitmeten of hij slecht is, het is massa gestuurd dus er ligt 12 V aan de aanjager en de massa wordt geregeld in functie van de gewenste snelheid. Er zijn 4 pennen waar je op kan meten: pen 1 = vaste massa in, pen 2 = regelsignaal in (variabel naar gelang de gekozen snelheid), pen 3 variabele massa uit (naar aanjager dus), pen 4 = vaste 12 V in. Hoop dat je er wat mee bent, succes met de herstelling Wink.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook