Citroën grand c4
stereo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-04-2010

Gepost: 26 december 2020 04:37 PM

In het verleden heb ik een C3 gereden van 2005, die heb ik verkocht aan mijn schoonouders en die hebben hem uiteindelijk in 2017 in Keulen op de sloop achtergelaten. Een Belgische auto ingevoerd iin Nederland, Oostenrijk en tenslotte Duitsland. Met bijna 400.000 km op te teller en een interieur dat uit elkaar viel was hij het niet meer waard om in te voeren in Nederland. Dat brengt me bij de huidige auto de Picasso grand C4 . Bewust een zevenzitter omdat ik samen met mijn schoonouders samen in een ex boerderij woon in Lomm. Een onbekend dorpje net naast Venlo. Ik heb 2 kinderen dus we zijn met 6. De eerste Picasso was van 2008. Een business editie goed in de opties, maar na een jaar de bekende ABS storing en bijhorend noodlot met Max 3 versnellingen is de auto aan een handelaar verkocht en net voor het nieuwe jaar van 2018 op transport naar Hongarije gegaan. Ik ben toen voor de facelift gegaan. Een iets kalere uitvoeringen met panoramadak de 1.6 EHdi. De zit valt me tegen. Waren de stoelen eerst comfortabel, in de facelift zijn ze harder en de kopsteun is het net niet. Ik heb geen verstelbare. Het is vol te houden maar soms heb ik spijt dat ik de vorige weg heb gedaan. Ook mis ik het achteraam dat nu niet meer open kan. Motorisch merk ik geen verschil. Ik heb het idee dat de verhoudingen in de bak iets anders liggen. En het start stop systeem is wennen. De auto stopt de motor voor je stil staat.  In mei heb ik hem groot aangepakt en is er voor 5000 euro aan gerepareerd. Als mensen zeggen dat de picasso een trage auto is dan ga ik dat ontkennen maar er zit nu ook een nieuwe turbo op
Wat is er gebeurt:
Bij aankoop de koppeling,
In mei:
Turbo vervangen
Roetfilter
Schokbrekers voor en achter
Distributieriem multiriem en waterpomp
Alle filters en olie
Remmen voor
Navigatieunit, ik had last van zwart scherm
Nieuwe banden voor en achter
Huidige kilometerstand is nu 235.000
Verder zitten er achter progressieve veren standaard +35 oplopend tot +50 procent meer weerstand. De reden is dat mijn vrouw handeld in biologische stoffen voor kleding en als erheen markt is gaat er met gemak 200 rolllen stof in. Dat maakt bijna 600 kilo

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook