4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
De GSpecial van Adri
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 23 januari 2021 04:41 PM
  [ # 46 ]

Mooi gedaan!
Die fuseekogel is waarschijnlijk van Moog en dat is een bekend euvel, inderdaad inkorten is de oplossing. Oude fuseekogel niet weggooien, deze worden niet meer gemaakt en kun je eenvoudig van een nieuw hoesje voorzien.

De onderste draagarmrubber (de zogeheten fluid-blocs) bevatten een kunsstof lager wat na verloop van tijd de geest geeft. Vervangen daarvan is iets waarbij je de juiste procedure goed moet volgen, anders maak je ze direct stuk bij vervangen. Bij de vereniging is nog een aantal in het magazijn aanwezig (als het goed is). Bij PSA is een nieuwe batch in voorbereiding, maar nog steeds niet geleverd. Dus op het moment een onderdeel waarvan de beschikbaarheid lastig is.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 23 januari 2021 05:39 PM
  [ # 47 ]

Kijk voordat je gaat vervangen eerst of de lange bout waarmee de draagarm vast zit niet los is gelopen. Gebeurt niet vaak maar…....soms wel. Kijk even in de vraagbaak naar het juiste moment waarmee hij moet worden vastgezet.

Profiel  
 
Adri79
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 19-12-2020

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 26 december 2022 10:41 PM
  [ # 48 ]

Het is al weer even geleden dat ik hier een update geplaatst heb, maar de afgelopen maanden is er weer het nodige gebeurd aan de GS.

De speling op de onderste draagarmen is opgelost. Ik heb 2 goede gebruikte draagarmen gevonden. Het monteren ervan ging redelijk soepel.

Het brandende oliedruklampje is verdwenen na het vervangen van de oliedruksensor.

En imiddels zijn ook de banden vervangen. De banden die er op zaten bleken er meer dan 20 jaar op te zitten. Shocked.

Ter voorbereiding op de Apk ging ik in september de handremmen afstellen en ontdekte toen dat de aandrijfashoezen aan de bakzijde ook stuk waren. Een paar ochtendjes sleutelen en een paar vieze vingers verder was dat ook weer opgelost.


Bij de keuring kwam aan het licht dat er te veel speling in de stuurinrichting zat. Dit werd veroorzaakt door een versleten stuurkogel, dus ook deze is vervangen, waarna de apk weer vernieuwd is.


En nu mag hij weg…

Een tijd lang heeft hij als 2e auto gediend, die we zo af en toe eens nodig hadden. Door veranderingen in werk en school bleken we toch behoefte te hebben aan een extra auto, waardoor de GS als derde auto bijna niet meer gebruikt wordt. Ik hou van oldtimer rijden, maar voor dagelijks woon-werk verkeer wil ik hem niet inzetten. Daarnaast merk ik dat de tijd die ik er in wil steken met een druk gezinsleven soms moeilijk te vinden is…

Hij staat te koop op Autoscout en op Facebook

Citroën GSpecial 1977
Saab 9-5 2006

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 27 december 2022 07:39 AM
  [ # 49 ]

Waarom bied je hem niet hier op het forum te koop?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook