BX diameter van aansluit pijpjes van voorste hoogte regelaar ?
Roant2020
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 14-02-2020

Gepost: 04 januari 2021 10:04 PM

Beste forum leden en BX kenners en rijders ,

Bij een lek aan de voorste hoogte regelaar heb ik aan de hoogte regelaar 2 verschillende terugvoer uitgangen van pijpjes .
Nu wil ik wel eens weten wat de diameter is van deze pijpjes , ik kan er niet aan en ik heb er een voorlopigge benzinne darm aan gedaan.

Aan 1 pijpje heb ik een 3 mm LHM darm die daarop perfect op aansluit .
Aan het 2 de pijpje ( dat zich 1 cm onder dat van het 3 mm pijpje ook bevind )is deze dikker en moet ik niet proberen daar een 3mm LHM darm op te krijgen .
Deze is namelijk dikker , en mijn vraag is wat zit hier origineel dan op van diameter ??
Deze gaat naar een 2 ledigge octopus 2X dunne darm naar een iets dikkere en naar het LHM reservoir.
Ik heb in dit geval 1 van de 2 ledigge ( inwendig 3mm ) leidingen van deze octopus moeten inkorten want was een
40 cm verduurd , en heb een 5mm inwendigge dobbelwandigge brandstof slang over het 2 de terugvoer pijpje van de voorste hhogte regelaar moeten aansluiten en dan verwarmd in heet water over het nog overschot stuk geschoven ( 2 ledigge octopus ) .
Om voor lopig even verder te kunnen , met klemmen erond en is perfect dicht .
Maar ik wil LHM darm bestellen om over het 2de terugvoer pijpje .
Is dit nu rechtstreeks erop ?
Of is dit origineel met een ja een 5mm uitgang ? een 5 mm X 11 mm LHM darm of een overgangstukje naar 3mmX8mm LHM darm , want dat is er niet meer en weet niet hoe het origineel was .
De andere is een 3 mm X 8 mm LHM darm .

Een foto of sheet van deze hoogte regelaar is wel te vinden maar niet met de 2 terugvoer pijpjes meestal ontbreken die , dus weer moeilijk te achter halen welke diameter deze hebben beiden .

Vriendelijke grt Roant

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook