2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
vacuüm solonoidklep
Donar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 30-10-2019

- AX GT injection
Gepost: 10 januari 2021 01:45 PM
  [ # 16 ]

Even resumeren: Bij draaiende motor en gesloten gasklep wordt het magneetklepje bekrachtigd, en is er daardoor geen vacuüm bij het vervroeger doosje.
Bij iets geopende gasklep wordt het magneetklepje niet bekrachtigd en is er vacuüm bij het vervroeger doosje.
Bij contact uit (geen bekrachtiging van het magneet klepje) moet het slangetje vanaf het injectorhuis in verbinding staan met het slangetje naar de vacuüm doos van het verdeler huis?
Als bovenstaande correct is zit bij mij het slangetje vanaf het injectorhuis i.d.d. op het verkeerde tuitje van het klepje.

Profiel  
 
René Jongejan
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7711
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 januari 2021 01:48 PM
  [ # 17 ]

Het bovenstaande is correct.

Profiel  
 
Donar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 30-10-2019

- AX GT injection
Gepost: 10 januari 2021 02:06 PM
  [ # 18 ]

Hè, hè, eindelijk snapt deze sukkel het. Ik ben blij dat je zoveel geduld hebt kunnen opbrengen. Intussen slangetje op het juiste tuitje, en tot mijn verbazing bleef mijn tong hangen aan dat slangetje vanaf de vervroegerdoos!

Profiel  
 
René Jongejan
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7711
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 januari 2021 02:11 PM
  [ # 19 ]

Mazzel dus dat het doosje nog heel is.

Op pagina 13 staat omschreven dat in “Leerlaufbetrieb”, stationair dus, er alleen de vaste voorontsteking is van 6 gr. BDP.
Dus èn geen centrifugaalvervroeging èn geen onderdrukvervroeging.

Zodra er een klein beetje gas gegeven is er eigenlijk alleen onderdrukvervroeging.
Bij steeds hogere toerentallen wordt de rol van de centrifugaalvervroeging steeds groter en die van de onderdrukvervroeging steeds kleiner.

Tot zover de cursus Bosch Mono-Jetronic. Smile

Profiel  
 
René Jongejan
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7711
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 januari 2021 11:55 AM
  [ # 20 ]

Omdat de slangetjes op het magneetklepje verkeerd aangesloten zijn geweest bestaat de kans dat het blok gedraaid heeft met de mogelijkheid van het aanzuigen van valse lucht.

Wellicht slim om nu de ECU nog even opnieuw in te leren.

Profiel  
 
Donar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 30-10-2019

- AX GT injection
Gepost: 14 januari 2021 05:53 PM
  [ # 21 ]

Bedankt René, ik zal de ECU opnieuw laten in-leren. Eigenlijk heb ik nog geen grotere afstand met de auto gereden, dus ik kan nog niet zeggen of de motor nu anders reageert, maar even opnieuw in-leren kan geen kwaad lijkt mij.
Zodra ik een en ander heb uitgevoerd laat ik de uitkomst hier even weten.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook