Vraag over olie lekkage PSA RFW 1998 cc SOHC motor
m_bruin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 10-01-2021

Gepost: 11 januari 2021 10:36 AM

Ik heb een Fiat Ducato met een 2,0 liter benzine motor van PSA, vandaar dat ik de vraag hier ook even stel.
Het probleem wat we hebben is dat er een olie spoor is in het midden van het blok aan de kant van de distributie.
Waar het vandaan komt is niet te zien. We hebben het blok schoon gemaakt maar het blijft terug komen.
Probleem is dat er boven aan een motorsteun zit die je het zicht ontneemt.
De distributie is 2 maanden geleden vervangen en toen is er ook gekeken of het niet uit de keerringen kwam.
(We moesten wel vervangen omdat we niet wisten of hij wel gedaan was)Toen was er in de distributie ruimte geen lekkage te zien.
Ik vind het zo raar omdat de rest van het blok in zijn geheel vrij van olie is, ook geen zweten.


Hebben jullie een goed tip? De garage ziet het niet, waar hij nu in de werkplaats staat.
Men is bang dat hij straks de vierkolom brug lange tijd in beslag gaat nemen, maar volgens mij moet dit toch ook zonder brug te bekijken zijn.

Hij heeft maar 67000 km gelopen en is van bouwjaar 2000.
Ik heb deze vraag ook gesteld in het Fiat Ducato forum, maar er zijn natuurlijk niet veel benzine Ducato’s en deze motor wordt natuurlijk heel veel toegepast in de Xantia en C5. Vandaar even de vreemde eend hier.
Bedankt alvast voor de reacties van jullie!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 11 januari 2021 10:41 AM
  [ # 1 ]

Ik heb het topic even verplaatst.  Je vraag heeft niets met het forum zelf te maken (veel gemaakte fout)

 

Profiel  
 
m_bruin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 10-01-2021

Gepost: 11 januari 2021 10:50 AM
  [ # 2 ]

O sorry, ik snap ook nooit zoveel van forums.
Doe ik te weinig.
Waar kan ik het vinden nu?

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 11 januari 2021 10:51 AM
  [ # 3 ]
René schreef:

Ik heb het topic even verplaatst.

Waar hij nu staat.  Daar zit je nu Wink

 

Profiel  
 
m_bruin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 10-01-2021

Gepost: 11 januari 2021 10:54 AM
  [ # 4 ]

O sorry, zie erg onhandig met computers

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook