LDS lekkage c5 hdi exclusive break automaat na bandenwissel
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 584
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 13 januari 2021 11:44 AM

Balen Balen Balen

Vorige week banden wissel laten doen, nu lekt hij voren aan bijde kanten LDS vloeistof, hij gaf een melding veer storing,... en stuiterd als een baksteen.

zie 2 sporen eronderliggen. links en rechtsvoor

was sowiso van plan deze c5 te gaan inruilen….
het is een diesel , break , automaat , verder goedonderhouden.

Kan er niet bijkomen van onderen.
Zal eens gaan bellen met Jan en dan op de brug, als het te duur wordt dan > sloop. want betaal me blauw aaan wegenbelasting.


Enig idee wat ze geraakt kunnen hebben ?

gr,
Jos

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1652
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, volautomaat
Gepost: 13 januari 2021 01:06 PM
  [ # 1 ]

Hebben ze met de wissel de wagen in de hoogste stand gezet? zo staat dat in het boekje als je een wiel wissel gaat doen.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 584
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 13 januari 2021 01:08 PM
  [ # 2 ]

hebben ze gedaan…

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8599
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 13 januari 2021 01:31 PM
  [ # 3 ]

Het meest waarschijnlijk lijkt mij de pijpjess worden afgetrokken omdat ze eigenlijk te kort zijn geworden.

Edit: Ik zie dat het grootste deel van mij bericht is weggevallen.
Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat de retourslangetjes vanwege lekkage een keer ingekort zijn. Een bekende (tijdelijke) oplossing voor een bekend euvel.
Ik vermoed dat in de hoogste stand de slangetjes nu van de pijpjes zijn afgetrokken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 584
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 14 januari 2021 11:18 AM
  [ # 4 ]

net terug van de garage, met hobbelen en stotenn en -€-€-€63—verkeersdrempels aangekomen in de laagste stand…
zekerjng was kapot
hoogteregelaar achter ook
zien nu geen lekken of lds vloeistof op de grond liggen…
lijkt op toeval???

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8599
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 14 januari 2021 12:45 PM
  [ # 5 ]

Vreemd. Ik zie er geen relatie tussen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 584
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 14 januari 2021 12:49 PM
  [ # 6 ]

ik ook niet,,, maar hij is uitgelezen en er lekte ineens niets meer…
de pomp sloeg niet meer aan… en hobbel hobbel tiojdens het rijden… nu afwachtten
wilde heb sowiso dit jaar gaan inruilen maar dan moet hij wel rijden

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 584
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 26 januari 2021 11:43 AM
  [ # 7 ]

Lekkage bleek door de hoogtev regelaar te komen, die is gerepareerd,,,, voor de rest geen lekken..

Bij uitlezen is er ook tevoorschijn gekomen dat er een duurdere bsi inzit met functies die niet op de auto zitten…

Heb dus nu de tijd om te gaan rondkijken naar een andere,ja ze is goed, veel gerepareerd maar wil terug naar een mpv

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3216
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C4 (2004-heden) 1,6-12V Sedan
Gepost: 26 januari 2021 12:54 PM
  [ # 8 ]

“Lekkage bleek door de hoogteregelaar te komen,”

Dat is echt onmogelijk, want de C5 regelaars zijn elektronisch. Daar komt geen LDS aan te pas of in de buurt.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8599
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 26 januari 2021 01:04 PM
  [ # 9 ]

Ze worden volgens mij elektronisch aangestuurd, maar er moet nog steeds een plunjertje bewogen worden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3216
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C4 (2004-heden) 1,6-12V Sedan
Gepost: 26 januari 2021 01:09 PM
  [ # 10 ]

Die zal dan wel in de Hydro unit zitten.
Want als je zo’n hoogteregelaar in je hand hebt kan je zien dat daar alleen maar een draadje aan zit, nergens een leidinkje.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2434
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 26 januari 2021 11:48 PM
  [ # 11 ]

De hoogteregelaars zitten in de BHI (Block Hydraulique Integree) waar ook de pomp in en de ecu op zit, , ik denk dat hij de stuurblokken van de “middelste” bollen van de hydractief bedoelt.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3216
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C4 (2004-heden) 1,6-12V Sedan
Gepost: 27 januari 2021 08:32 AM
  [ # 12 ]

Spraakverwarring, lijkt mij.

Bij HA3 wordt de wagenhoogte elektronisch gemeten, met een kastje voor en een kastje achter.
Die dingen heten, net als vroeger de hydraulische dingetjes die de wagenhoogte maten, de hoogteregelaars.
Ze gaan wel eens kapot.

Het verschil is, dat het hydraulische regelfeest zich nu helemaal afspeelt in dat ding onder de LDS tank.
Ik kan mij moeilijk voorstellen, dat de garage in dat ding heeft zitten wroeten om er klepjes te vervangen. De dealer standaard is: de hele hydraulische unit vervangen.

In de hydractiefkleppen midden onder zitten wel klepjes. Mij heugt het niet, dat ik die ooit heb hoeven vervangen, noch verhalen daar over. Hier op Cifo? Ik ken ze niet.

Daarom vrees ik dat TS zich het bos in heeft laten sturen. Gelukkig is zijn probleem verholpen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook