Goh, u hier!?
Citroenschijf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 12-01-2021

Gepost: 13 januari 2021 09:34 PM

Hallo allen,

Onlangs heb ik een Xsara Picasso 1.8 (2005) uit een erfenisje overgenomen, en dat maakt mij tot Citroenrijder tegen wil en dank.
Ik ben geen hardrijder maar hou wel van een gooi- en smijtauto, en dat is de Xsara zeker niet. Je dus zou kunnen zeggen dat de liefde nog een beetje groeien.

In een poging daartoe ben ik het apparaat en beetje naar mijn smaak aan het inrichten, te beginnen met nieuwe speakers; de vorige waren compleet vergaan. Hierbij heb ik de achterspeakers voor hoedenplank speakers ingeruild, en dat had meer voeten in aarde dan gedacht. Ik vermoed dus wel dat ik hier vaker te vinden zal zijn.

 

Xsara Picasso 1.8 2005

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 13 januari 2021 09:49 PM
  [ # 1 ]

Welkom.
Ik heb ook zo’n paasei gehad.
Niet mooi, maar rijdt eigenlijk prima.

 

Profiel  
 
Citroenschijf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 12-01-2021

Gepost: 13 januari 2021 10:43 PM
  [ # 2 ]

Laat ik gelijk even mijn eerste herinnering aan een Xsara Picasso delen - het zal rond 2001 zijn geweest.

Ik reed richting Schiphol, het was rustig op de weg en werd ingehaald door zo’n Xsara (toen een vrij zeldzame verschijning). Pal na het inhalen gleed zijn rechter voorwiel eraf en stuiterde voorlangs richting vangrail. Meteen daarop moest ik een afslag nemen maar in mijn herinnering bleef die Citroen met ongewijzigde snelheid doorrijden.

Xsara Picasso 1.8 2005

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook