3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Abs lamp brandt constant, aanjager blijft vollop draaien
Sebbe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 26-02-2021

Gepost: 29 april 2021 06:14 AM
  [ # 31 ]
klever33 schreef:

Afstelling koppelingspedaal ( voor zowel getrokken als drukkoppeling ):

Arbeidsslag is 140mm - maximaal 150mm, gemeten met het pedaal in ruststand en het meetpunt aan de carrosserie is onderkant schutbord,daar waar het koppelingdpedaal het schutbord raakt.
Pedaal met de hand naar boven trekken , het verschil tussen ruststand en de opgetrokken stand mag niet meer dan 60mm zijn.
Na het afstellen van de koppeling, deze 5 maal intrappen en de maten opnieuw meten, zonodig nastellen.

Proefrit maken en in de 4e of 5e versnelling volgas trappen en opletten of het toerental wel of niet doorschiet en de auto wel of niet of nauwelijks versnelt.

Als ik het zo lees, vrees ik, dat de voering van de koppelingsplaat verbrand is.

Beste,

De koppeling van de wagen is reeds vervangen. Nu doet hij het weer goed maar de afstelling van het pedaal was niet echt naar men zin. Pedaal stond gelijk met het rempedaal. Dus heel korte arbeidslag, nl 9 cm. Ik vond dit wat te kort en heb het pedaal dan maar op arbeidslag 14cm gezet. Veel aangenamer. Maar hoop dat ik niks verkeerd heb gedaan hierdoor. Moet men deze afstelling altijd gebruiken, ook bij een nieuwe koppeling?
Is maar dat ik men koppeling niet onnodig meer doe verslijten.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook