1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
HD pomp tikt bij draaien aan het stuur
Martijnfly
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 31-12-2020

Gepost: 02 maart 2021 06:43 PM

Alles werkt goed. Alleen als ik aan het stuur draai dan gaat de pomp behoorlijk tikken. Elke seconde wel. Als ik niet stuur dan tikt die veel minder.
Iemand een idee waar ik moet zoeken? Het tikken hoor je goed, maar alles werkt perfect.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 maart 2021 06:51 PM
  [ # 1 ]

Hoe vaak tikt hij als je nergens aan komt?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Martijnfly
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 31-12-2020

Gepost: 02 maart 2021 07:02 PM
  [ # 2 ]

3-5sec

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 maart 2021 07:25 PM
  [ # 3 ]

Voorraadbol op druk zetten of vervangen. Als de pomp elke 3 tot 5 seconden aan slaat (is eigenlijk niet de pomp, die draait altijd, maar de drukregelaar), dan heb je óf grote interne lekkage ergens, of een voorraadbol die plat is.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 maart 2021 08:14 PM
  [ # 4 ]

Helemaal eens met Niels!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Martijnfly
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 31-12-2020

Gepost: 02 maart 2021 08:35 PM
  [ # 5 ]

Dank. Ja de HD regelaar lekt wel een beetje aan de bovenkant. Weet iemand waar ik deze kan laten reviseren of een nieuwe kan kopen?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 maart 2021 08:44 PM
  [ # 6 ]

Lekken als in wat zweten? Dat is dan niet de oorzaak van je vaak aanslaande pomp. Controleer je voorraadbol.

Reviseren uitbesteden kan zeker bij een specialist voor hydropneumatisch geveerde troenen, dat hoeft dan niet specifiek een CX specialist te zijn. Let op als je een vervangende koopt, er zijn verschillende HD regelaars, te herkennen aan de verfstrepen die erop staan..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Martijnfly
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 31-12-2020

Gepost: 02 maart 2021 09:36 PM
  [ # 7 ]

Hij drupt een beetje olie. De regelaar zelf is dan ook helemaal nat van de olie en in bakje wat ik eronder heb gezet zit een zeer kleine hoeveelheid.
Kan het kwaad om ermee door te rijden?

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 02 maart 2021 10:44 PM
  [ # 8 ]

Als we het hier over lekkage hebben bedoelen we in de eerste plaats interne lekkage. Een beetje mag en kan gemakkelijk door de pomp gecompenseerd worden. Dit komt door enige slijtage met de kilometers. Als de regelaar elke minuut tikt is er nog niets aan de hand. Als het vaker wordt moet je gaan kijken wat er aan de hand is. Meestal is de voorraadbol aan vervanging toe of moet op druk gebracht worden (nieuwe stikstof). Een specialist kan dat zo voor je vaststellen. Als het vake tikken komt door interne lekkage moet je gaan uitzoeken wat er aan de hand is.

Externe lekkage mag echt niet voorkomen. Dus dat moet je zeker laten repareren. Kan overigens ook gewoon de voorraadbol zijn die er niet goed op zit. Je vloeistof lekt dan weg en je remmen werken hier ook op! Overigens is de externe lekkage niet de oorzaak van het regelmatige tikken.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 maart 2021 12:10 AM
  [ # 9 ]

Ik raad je aan om contact op te nemen met Chyparse in Almere.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25361
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 maart 2021 07:59 AM
  [ # 10 ]

voorraadbol EN Remaccu. die laatste wordt vaak overgeslagen omdat hij zo klote zit ingebouwd

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 maart 2021 10:36 AM
  [ # 11 ]

Volgens mij zit de remaccu bij een cx juist op een makkelijke plek. Je kijkt er zo bovenop, zit vast met een slangklem dacht ik.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 maart 2021 10:46 AM
  [ # 12 ]

Klopt, de slangklem houdt de remaccubol op zijn plek.
Echter, om de bol los te schroeven moet je eerst 3 leidingen loshalen en daarna de bol inclusief aansluitblok verwijderen.
Daarna kan je in de bankschroef e.e.a. van elkaar losschroeven.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25361
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 maart 2021 11:30 AM
  [ # 13 ]

ja. maar de leidingen zitten altijd vastgerot omdat alles daar nat blijft. dan krijg je de unit er dus niet uit…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Martijnfly
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 31-12-2020

Gepost: 03 maart 2021 02:47 PM
  [ # 14 ]

dank allen voor jullie antwoorden. Ik heb zojuist de ontluchting schroef losgedraaid op de hd regelaar(in de rijstand met motor uit). er kwam geen gesis uit. Uiteindelijk komt de lhm eruit lopen. Dit duidt dan volgens mij op een kapotte voorraadbol(die op de hd regelaar zit)?.
Deze lijkt mij niet heel moeilijk te vervangen. Ook kost het de kop niet. Is het de 62 bar bol?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 maart 2021 02:52 PM
  [ # 15 ]

Hoe ver los gedraaid? Een halve slag is al voldoende.
Draai je ‘m er helemaal uit, dan is de kans aanwezig dat het kogeltje en het veertje intussen pleite zijn.

Ontluchtingsschroef is overigens niet de juiste term, er wordt namelijk niets ontlucht. Het is een ontlastschroef welke in de HD-regelaar een bypass opent waardoor het systeem van druk kan gaan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook