Binnenbekleding achterklep Citroen ID/DS
Henny Ambu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 03-03-2021

- C5 2.0 Caractere
Gepost: 03 maart 2021 08:45 AM

Beste lezers
Ben bezig met restauratie van ID/DS break ambulance(met alle toeters en bellen)
Wil m’n achterklep van nieuw vinyl voorzien(binnen bovenkant)Heeft iemand daar ervaring mee?

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 03 maart 2021 09:07 PM
  [ # 1 ]

Zeker, wat wil je weten? De holle vorm is heel lastig, je houdt dus materiaal over en ik ontkwam er niet aan om incisies te doen en over elkaar heen te late vallen. Heb er eerst een isoleren de onderlaag onder geplakt, over de gaten heen. En verder net verder dan het raamrubber afsnijden en na verlijmen laatste 5 mm onder het rubber werken.
Als je handig bent met tapijt leggen en behangen, lukt dit ook.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 04 maart 2021 03:35 PM
  [ # 2 ]

Ik heb al 2 keer bekleding van een andere DS eruit getrokken en dat op mijn dak geplakt. Dat was wel vinyl nep-leer maar het lukte prima! Gewoon met standaard lijm. Eerst op een kunststof dak, nu op een aluminium dak. Saarvoor al eens standaard gaatjes hemelbekleding op mijn DS break (stalen dak) laten plakken; ging ook prima

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 04 maart 2021 08:55 PM
  [ # 3 ]

Het probleem met de achterklep itt gewone daken is de sterk concave bol-vorm in de linker en rechter hoek waardoor je materiaal naar randen toe eigenlijk moet krimpen.

Een dakje, ook die van ene break met al zijn dakplooien en welvingen is een eitje. De achterklep is bekleden 2.0. Verstandig om eerst daken te oefenen. Ik gebruik nu deze lijnm, professioneel, bestand tege hitte vd zon, geurloos want vrijwel oplosmiddelvrij en aandroogtijd maar 1 minuut:

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook