C4 (Grand) Spacetourer audio upgrade
ploman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 18-11-2009

Gepost: 04 maart 2021 12:39 AM

Beste leden,

Ik heb een C4 Grand Spacetourer van iets meer dan een jaar oud.
De audio installatie die er in zit is best OK, maar als je hem bij een lekker nummer wat harder zet dan blijft het geluid helaas redelijk vlak.

Mijn idee is om de kijken of het mogelijk is om ergens een Sub o.i.d. te plaatsen.
Eerst had ik bedacht om een JBL Boombox te kopen en op mijn telefoon een AUX splitter te zetten, waarvan er één naar de AUX in van de auto gaat en één naar de AUX in van de Boombox. Ik dit allemaal gekocht, blijkt mijn C4 geen AUX in meer te hebben. Mijn vorige C% (van 2015) had dat wel.

Ik heb ook al geprobeerd te werken met Multipoint Bluetooth transmitters waaraan je dus twee Bluetooth ontvangers tegelijk kan koppelen, maar helaas wil de auto naar niet mee koppelen. Twee Bluetooth speakers of koptelefoons gaat prima.

Nu is mijn idee om dan maar de luidsprekers af te tappen en daar een high to low converter op te zetten.

Kan iemand mij de goede richting in wijzen over hoe ik bijv de panelen van de deuren los kan maken of hoe ik het dashboard kan open maken zodat ik bij de headunit kan komen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr. Patrick

Profiel  
 
Andries Ritmeester
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 19-11-2019

Gepost: 30 maart 2021 08:55 AM
  [ # 1 ]

Ik weet niet wat je budget is?
Ik heb vrijwel direct na aanschaf een versterker met sub (onder bijrijdersstoel) laten inbouwen. Geen JBL rommel maar GOEDE spullen van Audiotec Fischer uit Duitsland. Kosten: ruim € 1.000,- Het kost wat, maar wát een genot is dat zeg!!

Kijk maar eens op: http://integrated-sound.nl/s/74/Grand C4 Picasso

Profiel  
 
raphoutje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 25-11-2018

Gepost: 24 mei 2021 03:27 PM
  [ # 2 ]

hoi,
ik heb ook een grand c4 spacetourer , welke maat speakers zitten in deze wagen?
groeten

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook