Citroen Berlingo 1.9 Diesel loopt nog steeds slecht
Tjibbe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 01-02-2021

Gepost: 05 maart 2021 05:24 PM

Hallo,

Mijn Citroen Berlingo 1.9 Diesel met DW8 motor loopt nog steeds op 3 cilinders stationair en rookt veel (blauwe rook en Soms witte rook). Als ik remreiniger in de motor spuit loopt die even goed maar zodra ik daarmee op hou begint die weer slecht te lopen. Het volgende is al gedaan aan de motor:

-Verstuivers Getest
-Kleppen gesteld
-Gloeibougies Vervangen
-EGR is schoongemaakt

Ik heb gelezen dat de opvoerpompjes naast het Brandstoffilter weleens lek gaan, zou dit het kunnen zijn? ik heb vaker iets op dit forum gezet alleen hoop ik nu een duidelijkere uitleg van het probleem gegeven te hebben. Ik zie graag antwoorden tegemoet.

Groet,

Tjibbe

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 06 maart 2021 01:30 PM
  [ # 1 ]

compressie testen ?

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Tjibbe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 01-02-2021

Gepost: 06 maart 2021 01:36 PM
  [ # 2 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police

Zat ik ook al aan te denken, maar dan zou je denken dat die het op remreiniger ook slecht doet. Of heeft remreiniger dan weer minder compressie nodig om tot ontbranding te komen?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 06 maart 2021 02:52 PM
  [ # 3 ]

Remreiniger ontsteekt inderdaad veel vroeger dan diesel, zelfs sneller dan benzine.
Toch maar compressie meten dan ?
Ik zie de link niet tussen de opvoerpomp en problemen met 1 cilinder, maar je denkt dat hij niet op alle 4 cilinders loopt, dus dat kunnen er ook 1,2 of 3 zijn, dus toch maar even controleren.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook