33 van de 37
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
Niet-de-Nultwee van Penny Lane
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7501
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 juli 2022 03:53 PM
  [ # 481 ]

Lekker bezig Derk!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42252
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 16 juli 2022 03:57 PM
  [ # 482 ]

Mooi werk weer zeg!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
graddus
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15460
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
Gepost: 16 juli 2022 05:01 PM
  [ # 483 ]

Dat zijn dan weer de leuke klusjes, lekker fabriceren.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 juli 2022 06:19 PM
  [ # 484 ]

Dit is in ieder geval op tijd in orde. Morgen kan dat apparaat eronder. Ik zag dat de aftapplug van de bak bij die E46 ook een beetje kwijlt (maar niet op een schaal zoals die 1602 dat deed) dus daar moet in ieder geval een slokje bakolie bijin voor het geval die kar mee op vakantie moet. Maar dat zou normaal gesproken geen moeilijke actie moeten zijn (ook al kun je verrekte slecht met een fles olie bij de vulstop komen).

De rest is dan weer een kwestie van ‘is goed, voorlopig afblijven’.

Het dicht maken van de bak van die 1602 zit alleen nog vast op de levering van de silent blocs voor de schakeltoren. Dat zit allemaal zo krap op elkaar in een nauwsluitend cardantunneltje dat dat wel gewoon even in één keer in orde moet, want het is een vervelend klusje om daar de boel om de haverklap achter vandaan te moeten schroeven. Maar ook dat zou, GLS volente, zo tussen dinsdagavond en donderdag ergens weer in elkaar moeten kunnen zitten.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7501
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 juli 2022 06:22 PM
  [ # 485 ]
Penny Lane schreef:

GLS volente

De mens wikt, GLS beschikt?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 juli 2022 06:33 PM
  [ # 486 ]

Zoiets Laughing Als het over die silentblocs gaat momenteel dus wel.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5888
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 16 juli 2022 08:46 PM
  [ # 487 ]
Penny Lane schreef:

Dit is in ieder geval op tijd in orde. Morgen kan dat apparaat eronder. Ik zag dat de aftapplug van de bak bij die E46 ook een beetje kwijlt (maar niet op een schaal zoals die 1602 dat deed) dus daar moet in ieder geval een slokje bakolie bijin voor het geval die kar mee op vakantie moet. Maar dat zou normaal gesproken geen moeilijke actie moeten zijn (ook al kun je verrekte slecht met een fles olie bij de vulstop komen).

Grote spuit met slangetje eraan gebruiken…

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 juli 2022 11:37 PM
  [ # 488 ]

Is in dit geval denk ik amper nodig. Ik heb een volle fles bakolie staan en de ervaring leert dat je de eerste halve liter er altijd rechtstreeks uit de fles in krijgt (zo kom ik ook aan die volle fles bakolie: bij de Compact heb ik twee flessen gebruikt en de overgebleven halve liters bij elkaar in gemikt). Meer dan dat zal er wel niet bij hoeven en als dat wel zo is kan ik altijd nog iets verzinnen. Maar ik denk eerder dat ik dan al heel andere problemen had gehad Rolling Eyes

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 juli 2022 11:44 AM
  [ # 489 ]

Zo, die steun zit eronder en dat zit me wel prima naar de zin. De verf zal er wel weer afbranden, maar het scheelt dat ik vooraf weet dat de hele zooi er nog onder vandaan moet om de tank te kunnen laten zakken, dus zorg ik wel dat ik tegen die tijd wél hittebestendige verf in huis heb.

Het scheelt dat de vulplug van de bak van die 323i rechts zit, want dat is de kant die je opkrikt voor die steun. Ik kan ‘m momenteel niet op bokjes netjes vlak stellen om de bakolie te peilen (die bokjes staan onder een zekere groene 1602), maar nu zat de vul/peilstop aan de hoge kant van de bak en dan durf ik wel te peilen met m’n pink. Er kon een goeie 100cc in om de bakolie bij schuinstand nét aan de onderkant van de opening te krijgen en dat is net mooi gelijk met dat ‘Ho maar! Vol! Loopt over!’ moment wat je krijgt als je de volle liter olie na verversen er weer in gemikt hebt. Goed genoeg.

Verder kwam ik een verloren stuk ijzerdraad (kwijt geraakt bij het doorhengelen van een lambdasensor-strengetje) nu weer tegen omdat-ie eindelijk door naar beneden was gevallen. Ook weggehaald. En voor de grap nog even olie en koelvloeistof gepeild: beide keurig op peil, niks aan de hand. Na het wisselen van de bovenste koelslang en het wegwerken van alle lucht uit het systeem is dat ook echt nooit meer een probleem geweest en dat geeft een heel wat beter gevoel dan het om de haverklap moeten bijvullen van de koeling van die Compact. Het olieverbruik is ook praktisch nihil als ik de peilstok moet geloven en dat verbaast me eigenlijk wel een beetje. Maar ik noem het goed nieuws.

Natuurlijk is nu nog niet alles helemaal voor elkaar zoals je dat eigenlijk zou willen, maar zoals ik al opmerkte: de rest werkt gewoon, dus daar blijven we eerst lekker af. Waar we nu zijn met deze auto en gerekend met het idee dat de hele vloot op tijd genoeg in orde is om ermee op vakantie te gaan durf ik wel te stellen dat ik al wel met veel beroerdere rotzooi naar oost-Duitsland heen en terug ben gereisd, dus de kans dat dat goed gaat is nu wel echt veel groter dan de kans dat dat niet goed gaat. Maar als ‘t nog lukt om met die 1602 op pad te gaan…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 juli 2022 10:32 PM
  [ # 490 ]

Inmiddels het verschil uitgeprobeerd nu die steun eronder zit en ik heb de indruk dat dat meer beweging in die pijp scheelt dan je zou denken. Vooral omdat die Eisenmann cat-back set eng krap onder de bumper hangt is elk beetje beweging wat ontbreekt natuurlijk mooi meegenomen, maar dit lijkt toch nog wel een heel verschil. Ik zie wel of die indruk stand houdt, maar: so far, so good.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 juli 2022 10:23 PM
  [ # 491 ]

De handrem werd weer matig. Deze keer kreeg ik ‘m ook niet echt lekker afgesteld, dus ik heb nu maar eens de binnenwerken van de handremtrommeltjes van de Compact erin gebeund. Dat was allemaal vrijwel nieuw, dus dat moest het wel redelijk oplossen. Gelukkig is dat dus ook zo. Het is nog niet helemaal ideaal, maar daar heeft een niet al te fruitig remtrommeltje wegens verkeerd ingelopen schoentjes ook wat mee te maken. Komt bij dat de handrem van een E46 sowieso best wel underwhelming is. Maar voor nu eerst is het wel weer gewoon goed genoeg en deze actie was rond het opknappen van de bodem toch al gepland, dus het is gewoon iets eerder klaar.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 juli 2022 08:24 AM
  [ # 492 ]

Ik heb er nog een paar kilometer mee rondgereden voor wat boodschappen en dat heeft de nieuwe segmentjes nog wat laten settelen. Nog een keer opnieuw afgesteld en nu keurig volgens het boekje omdat dat weer betrouwbaar werkt. En nu werkt de handrem zoals je dat van een ouwe E46 mag verwachten: goed & that’s it. Niks over, maar ook niks tekort.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 juli 2022 06:30 PM
  [ # 493 ]

Op & neer naar v/h de DDR, gemiddeld verbruik nog altijd 1:13,5, geen misse slag gedaan, geen olie verbruikt & geen koelwater verspeeld, speelt met de heuvels daar & heeft zich all-round keurig gedragen. Inclusief de handrem. Kortom, lekker relaxte vakantiecruiser!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42252
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 31 juli 2022 06:40 PM
  [ # 494 ]

Met de echte auto durfde je het toch niet aan?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11227
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 juli 2022 07:08 PM
  [ # 495 ]

Vanwege het ontbreken van een ijsblokjesmachine & aangekondigde bloedhitte vooral. Want dan is een kleine auto met veel glas, een bakelieten stuur & antieke Skai® bekleding niet écht goed voor het vakantiegevoel.

Uiteindelijk hebben we maar 1 dag vieze hitte gehad, maar dat weet je van te voren niet. Maar daar staat tegenover dat het onderweg terug vanaf Bremen ongeveer echt onwijs regende en dan ben je ook weer blij dat je met een wat modernere auto onderweg bent. Vanwege ontwaseming, echt goed werkende wissers & veiliger weggedrag onder dergelijke omstandigheden bijvoorbeeld.

En natuurlijk heb ik precies lang genoeg onder die nultwee m’n rug liggen toetakelen om enigszins redelijke stoelen ook wel lekker te vinden tijdens een autorit van pakweg een dag (files meegerekend).

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
33 van de 37
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook