2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Chokekabel Weber GSA 1299
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 21 maart 2021 07:08 AM
  [ # 16 ]

Dan zou je als test de vacuümvervroeging kunnen uitzetten:
Door het slangetje aan de verdeler kant los te trekken, en het uiteinde dicht te maken met een boutje o.i.d.
Daarna de verdeler afstelling markeren, ik doe dat door een krasje te zetten, en dan de ontsteking iets te vervroegen.
Na een testritje weet je of de lekke onderdruk doos de oorzaak (valse lucht) is van het euvel.

Profiel  
 
roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-01-2004

Gepost: 21 maart 2021 08:23 AM
  [ # 17 ]

Er zijn vacuüm doosjes waar een by-pass gaatje in zit (ik heb er zo 1 onder de GSA motor kap), check of dit bij jou aanwezig anders lijkt het of hij lek is als je aan het slangetje zuigt maar dan kun je hem allen checken door dit gaatje even dicht te drukken. Ook kun je me met een spiegel zien of de vacuümvervroeger werkt, door (hiervoor moet je het rotor-kap rotor, en stof beschermingsplasticje zijn verwijderd) aan het slangetje te zuigen dat zie je het vervroegingselement verdraaien.

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook