even voorstellen
Peter-Paul
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 07-03-2021

Gepost: 16 maart 2021 11:21 PM

Even voorstellen: ik ben Peter-Paul Heurkens woon in Leiden ben 62 jaar oud en heb sinds kort een cx pallas 2.4 IE automaat uit 1981 en ik weet niet wat mij overkomt! Wat een speciale maffe auto is dit! Die automaat is boterzacht die vering is een donzen kussen en de diravi daar moet ik nog aan wennen.Bij de verwarmings knoppen staat een hoedje voor boven en een schoentje voor beneden, ik bedoel dat je zoiets bedenkt oke maar dat je dat in een autofabriek ook nog eens door alle commissies krijgt en het in het produkt mag verwerken is echt knettergek en die hele auto is zo! Het lijkt alsof citroen na de ds de opdracht heeft gegeven om een nog veel gekkere auto te bedenken om aan de verwachtingen na de ds te kunnen voldoen.
Mijn eerste auto was een citroen gs break die ik gratis kreeg en waar ik jaren plezier van heb gehad , renault 5 gehad, citroen amy waar op een gegeven moment het achterspatbord vanaf waaide door de roest,2 weken een ds gehad maar dat was mij toen teveel omdat al het plaatwerk geroest was en ik toch meer een sleutelaar ben, tijd geen auto gehad, toen 10 jaar mercedes w114 met de staande koplampen verschillende gehad fijne auto. Maar ik wilde nog heel graag een keer een cx en toen kwam ik deze tegen en het lijkt alsof ik voor 4600 euro echt een hele mooie heb. Ik heb hem voor de aankoop bij la garage in Wassenaar laten nakijken en die hebben niks groots gevonden dus ik ben blij maar ook wel bang want ik weet wat voor lastige auto het kan zijn om aan te sleutelen jullie zien ons nog wel in het forum.
voor nu vriendelijke groet van Peter-Paul Heurkens

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1872
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 17 maart 2021 01:26 PM
  [ # 1 ]

Ik ben jaloers, maar dan op de automaat, heb er ook 2 gereden manuele bak.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 17 maart 2021 02:06 PM
  [ # 2 ]

Toen, bij het Design van de CX viel het ‘Centre Style” onder leiding van Opron direct onder Bercot, de PDG, en men wilde wel degelijk dat de CX evenveel impact zou hebben als de DS in 1956. “Noblesse oblige” zullen we maar zeggen. Dan was Citroen ook nog een typische Frans bedrijf, waar de baas beslist en de onderbaas beslist wat de baas voorgeschoteld krijgt. Niks geen commissies etc. Dat men bij de introductie bang was dat de CX de DS zou kannibaliseren zorgde ervoor dat de nieuwe PDG na Bercot de CX positioneerde “onder” de DS om beide te blijven verkopen. Marketing technisch heel raar gedacht. Dat is door PSA eind 74 direct de nek om gedraaid, en met reden: De productiekosten van de DS lagen veel hoger dan de CX, dat was heel duidelijk geworden toen de fabriek in Quai de Javel gesloten werd en de DS naast de CX in Aulnay gemaakt werd. De DS’en verkochten nog wel maar ze waren niet meer winstgevend te produceren.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook