Deursloten in de war
Hobbit13
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 17-02-2015

- DS 5 Blue HDI 150 Business Executive
Gepost: 22 maart 2021 02:33 PM

Sinds enige tijd heb ik ruzie met het openen van de passagiersdeuren van m’n DS5.
Wat bevindingen:
- Gebruik vrijwel altijd keyless entry
- Bestuurdersdeur geeft nooit problemen
- Als een deur niet open wil, heeft knopje op de afstandsbediening geen zin
- Meestal gaat de deur wel open als je 3 of 4 keer aan de hendel trekt. Je hoort ook dan pas het slot los klikken
- Als ie niet open wil, werkt de hendel aan de binnenkant van de deur ook niet
- Als ik als eerste een achterdeur open doe, en daarna pas de bestuurdersdeur gaat het vrijwel altijd goed, maar als ik eerst de bestuurdersdeur open doe, en dan pas een achterdeur, krijg ik problemen

- één keer is het me helemaal niet gelukt de deuren open te krijgen, alles behalve de bestuurdersdeur bleef dicht, wat ik ook deed. Op contact / van contact af enzo hielp niet. Motor starten ook niet, pas na starten en weer uit zetten kon ik de achterdeuren open krijgen.

- de deuren gaan altijd probleemloos op slot, de sensoren bij de deurgrepen lijken goed te werken.

- probleem is soms weken afwezig, en dan weer dagen achter elkaar aanwezig. Het is niet vaak genoeg aanwezig om makkelijk de oorzaak te ontdekken ben ik bang.

- ook de achterklep weigert soms te reageren op het knopje. Bv als één iemand uit stapt, en de auto nog op contact staat, krijg je met geen mogelijkheid de achterklep open. Je moet dan de auto van het contact halen. Dit is in ong 10% van de gevallen.


Buiten dat dit onhandig is, is het ook best gevaarlijk als de deuren dicht blijven in een noodsituatie.


Herkent iemand dit probleem?

Profiel  
 
vanderveenjoris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 15-03-2021

Gepost: 24 maart 2021 01:32 PM
  [ # 1 ]

Dit is wel een vervelend probleem. Klinkt wel als een storing centrale vergrendeling. Ik had ergens gelezen dat technologie om auto’s op afstand vergrendelen echter problemen opleveren. Heb je gecontroleerd als er geen zekering is doorgebrand? Soms is het ook eenvoudig op te lossen door batterij van uw sleutel te vervangen?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 maart 2021 02:29 PM
  [ # 2 ]

Een accu in heel matige staat kan ook voor allerlei problemen zorgen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wings-hifi
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 10 juni 2021 07:45 AM
  [ # 3 ]

Had je al eens geprobeerd om je “sleutel” in het daarvoor bestemde gat te stoppen en dan de startknop 10 sec. ingedrukt houden. Dan reset hij de sleutel.

Profiel  
 
Hobbit13
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 17-02-2015

- DS 5 Blue HDI 150 Business Executive
Gepost: 09 juli 2021 11:09 AM
  [ # 4 ]

Update over het probleem:

Ik heb de reservesleutel geprobeerd (gelijk aan de normale), en een nieuwe batterij in de normale sleutel, beide geen invloed op het probleem.

Slechte accu, of iig problemen rondom de accu zou eventueel kunnen. Het start-stop systeem doet het ook haast nooit omdat ie prio geeft aan de accu opladen. Accu is pas 2,5 jaar oud, en volgens de tester van de garage zit ie op 73% van z’n levensduur. Los van de sloten en het start-stop systeem heb ik geen issues met de auto, hij start altijd meteen, ook afgelopen winter bij -10 grd.

In het multimedia systeem kan je instellen of de sleutel alleen de bestuurdersdeur ontgrendeld, of alle deuren. Deze heb ik naar alle deuren gezet, en sindsdien heb ik geen last meer gehad van het probleem. Dit is een work-arround, maar ik kan er prima mee leven.


Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook