Weer van wokkels naar bollen
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 25 maart 2021 01:59 PM

Het wilde niet erg wennen, die C4. reed als de brandweer, maar het hobbelt.
Bovendien is de kwaliteit van alle kunststof panelen in die auto te erg om over te schrijven.
Tenslotte bleek de verdamper te lekken, kostbare grap als je daar zelf geen zin meer in hebt.

Gisteren bij Oldenhage, daar stond een fraaie C5 type1 Berline 2.0 automaat.
De vorige eigenaar had zich verwend met een nieuwe. Schijnt hier ook te verblijven.
Zelden een auto gezien, waar men zo zuinig op was.
Bijna precies wat ik zocht (nog liever een break).

Enfin, we zweven weer.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 maart 2021 02:17 PM
  [ # 1 ]

Och, je switcht gewoon van afdeling.
Veel plezier ermee!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 25 maart 2021 09:09 PM
  [ # 2 ]

Gefeliciteerd Jan, zijn fijne auto’s die C5’s!

Profiel  
 
Palas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 26-01-2016

Gepost: 25 maart 2021 09:44 PM
  [ # 3 ]
JanSr schreef:

...

Gisteren bij Oldenhage, daar stond een fraaie C5 type1 Berline 2.0 automaat.
...
Bijna precies wat ik zocht (nog liever een break).

Enfin, we zweven weer.

Als je een paar dagen eerder naar JO was gegaan, had je een break kunnen kopen. Een paar posts verderop staat het verhaal van ‘malloot’ die op 21 maart 2021 laat weten bij JO een C5 break uit 2008 te hebben gekocht…

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 26 maart 2021 07:17 AM
  [ # 4 ]

Hoelang rijd jij nu al bollen en hoeveel van die dingen heb je al gehad?
Die DS van die rit in 1978 (of zoiets) reed ook als de brandweer, toch?

Adri

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 26 maart 2021 08:24 AM
  [ # 5 ]

@Palas, ja, maar die was boven budget.

@ Breeze: Dat is toch best een lijstje.
Zo even uit mijn hoofd:
Een donkergroene ID19 Break Familiale
Een bruine DSuper5.
Een blauwe DS20 break, “opgewaardeerd” naar DSuper5.
Nu een rode DSpecial, zelf uit Frankrijk gehaald, het bekende romantische verhaal.
een witte CX Break
Een blauwe CX TRD 2500 Turbo Intercooler
Een zuurstokroze CX 2400 Break met airco (was van een autospuiter geweest. De kleur verliep van licht onder naar donker boven, met glitters. Iedereen belde mij toen, dat ze mijn vrouw ergens hadden gezien.
Een rode BX 16
Een grijze BX 19i Break
Een rode XM V6 type 1
Een Donkergrijze Xantia 2.0 HDi
Een grijze XM 2.0i Break automaat
Een blauwe XM TurboCT Break automaat
Een blauwe XM V6 Type2 automaat (ZPJ)
Een blauwe XM V6 Type2 Break automaat (ZPJ)
Een rode XM TurboCT Break Automaat grijs kenteken
Een zilvergrijze C5 Break Service Exclusive Automaat HDi type 2
Een zilvergrijze C6 2.7 HDi
Een zilvergrijze C5 Break Exclusive Automaat HDi type 2
Een Grijze C4 1.6 16v Automaat
Een Zilvergrijze C5 2.0 16v Type 1 Automaat

En dan vergeet ik er best nog wel een paar.
De C4 ging er om een paar redenen uit: Verdamper kapot, te klein, hobbelt, prutserig plastic behang

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 26 maart 2021 08:44 AM
  [ # 6 ]

Ja die C4 detoneert wel een beetje in dat rijtje.
Dan zal ik het maar niet hebben over mijn Citroenenrijtje, want daar zitten een slOpel en 2 Renooits in.

Adri

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 26 maart 2021 09:42 AM
  [ # 7 ]

Oh, als we het daar over hebben:
Ford Scorpio
Grand Voyager 3.3
Grand Voyager 3.3
Ford Mercury Sable 3.8
Ford Fiesta ???
Toyota Corolla
Saab 9-5

Die eerste Voyager had ook een bijzondere gebruiksaanwijzing. De garage vroeg mij om bij elke beurt (20k) de auto vroeg te brengen, dan kon ik hem eind van de dag weer ophalen met een ruil-automaat.
Ik heb luchtvering onder de achteras laten zetten, waardoor die auto’s een stuk beheersbaarder werden. Je hoeft geen Citroen te rijden om avonturen te hebben.
De volgende Voyager miste dat voorschrift, die was in Oostenrijk geassembleerd en wel opgewassen tegen de Europese rijstijl.
Die auto’s dateren uit de tijd, dat mijn XM Type 1 uit 1990 zoveel kuren had, waar de dealer geen antwoord op wist, dat ik Citroen in de ban heb gedaan tot XM Type 2 een jaartje op de weg was.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
canero
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 30-11-2009

- C5 Ph3 Sedan 2.0 benzine automaat
Gepost: 27 maart 2021 07:58 PM
  [ # 8 ]

Dag JanSr,

Ook hier feliciteer ik je met mijn vorige dame!
Fijn dat de auto in Forumkringen blijft.

Groet, Marco.

Profiel  
 
Malloot
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 10-12-2005

Gepost: 30 maart 2021 08:04 AM
  [ # 9 ]
Palas schreef:
JanSr schreef:

...

Gisteren bij Oldenhage, daar stond een fraaie C5 type1 Berline 2.0 automaat.
...
Bijna precies wat ik zocht (nog liever een break).

Enfin, we zweven weer.

Als je een paar dagen eerder naar JO was gegaan, had je een break kunnen kopen. Een paar posts verderop staat het verhaal van ‘malloot’ die op 21 maart 2021 laat weten bij JO een C5 break uit 2008 te hebben gekocht…

Dat was deze Malloot! Een break is voor ons wel een vereiste ivm vakanties, hond, etc.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 31 maart 2021 10:19 AM
  [ # 10 ]

Wat ik mijn rijtje nog vergat is de Panhard PL17, waar ik in het begin van mijn studententijd in reed. Geruild voor een motorfiets.
Ik denk nog wel eens terug aan het rijplezier van die auto.

De Panhard werd opgevolgd door een 2CV 425cc. Een flinke stap terug zin comfort, maar beter voor het budget.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 31 maart 2021 11:27 AM
  [ # 11 ]

Ach ik dacht dat een auto altijd beter was dan een scooter, dus kocht ik ook een 425 cm3, de laatste met ribbeltjesmotorkap. Maar hij trilde, gierde, klapperde, tochtte en was niet vooruit te branden.

Adri

Afbeelding Bijlagen
Heinkel_Doesburg_2_(kleiner).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 31 maart 2021 11:29 AM
  [ # 12 ]

Krijg geen 2 plaatjes in één posting.
En ook hier lukt het niet. Wat doe ik fout?
Na het selecteren van het plaatje op de voorbeeldknop gedrukt. Bestand is ruim < 500 kB

Profiel  
 
Stefanex
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 02-04-2012

Gepost: 10 april 2021 06:15 PM
  [ # 13 ]

Een mooi rijtje Citroëns JanSr!
Ik zie er ook nog een Mercury Sable 3.8 tussen staan.
Vond ik destijds ook machtig mooie auto’s samen met de Ford Taurus.
Weet nog dat ik toen deze op de markt waren een keer met mijn ouders ben wezen kijken bij Hessing in de Bilt.
Was spontaan verliefd of deze auto’s.
Zelf er ook wel graag 1 willen hebben maar waren al lang van de weg verdwenen toen ik de kosten van zo’n grote Amerikaan kon betalen.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 11 april 2021 10:38 AM
  [ # 14 ]

Die Mercury Sable reed best lekker, maar echt Amerikaans qua kwaliteit.
Zolang je er niet plankgas meer wegreed en niet harder reed dan 120 bleef het redelijk heel.

Ik weet niet meer hoe vaak ik motorsteunen heb vervangen bij dat ding. Ik heb nog steeds de speciaal omgebogen ringsleutel 18 om die krengen los te krijgen.

De hydrauliekslangen van de stuurbekrachtiging lopen vlak achter het uitlaatspruitstuk. Daar zit nog wel een aluminium schermpje tussen, maar hoeveel er in de fik zijn gegaan als er een scheurtje in zo’n slang kwam kon je mooi zien op de Amerikanensloop Zwakhoven bij Den Dolder. Een hele rij uitgebrande wrakken.
Ik heb het één keer meegemaakt. Omdat ik er op verdacht was bleef de schade beperkt tot die slangen.

En de gesmolten luchtslangetjes waarmee via vacuüm het klimaatsysteem werd bediend.

Met de knip dicht geruild voor een Ford Escort. De nieuwe eigenaar luisterde niet naar de goede raad, reed plankgas naar Brussel en dat haalde hij niet. Koppakking.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook